גיוס ההון של proteanTecs צמח ל-95 מיליון דולר

23 ספטמבר, 2021

בגיוס ההון השתתפו משקיעים אסטרטגיים דוגמת פורשה, מדיהטק, אדוונטסט ותאגיד התעשייה הגרמני קוך. "גיוס ההון מחזק את מעמדה של החברה כמובילת שוק בתחום בדיקות השבבים"

גיוס הצמיחה של חברת proteanTecs מחיפה הוגדל בכ-50 מיליון דולר, מהיקף של 45 מיליון דולר שגוייסו באוגוסט 2021, להיקף של כ-95 מיליון דולר כיום. בעקבות ההרחבה הנוכחית מסתכם ההון שגוייס בחברה מאז הקמתה בשנת 2017 בכ-150 מיליון דולר. בגיוס ההון הנוסף השתתפו  Koch, מדיהטק ואדוונטסט לצד פורשה ואלייד גרופ (חברה בת של צ'מפיון מוטורס).

חברת proteanTecs פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאיסוף מידע על תהליכים המתחוללים בתוך הרכיב עצמו. לצורך זה היא הגדירה את המושג טלמטריה בתוך שבב (Universal Chip Telemetry – UCT), שהוא תהליך שבו השבב מספק נתוני מצב שונים, המשמשים לצורך ניתוח שוטף של התנהגותו. בשלב התכנון משלבים בו מעגלים זעירים (UCT Agents) המשמשים כסוכנים לאיסוף מידע כמו טמפרטורה, זמני השהייה, זרמים וכדומה.

לאחר יציאת השבבים הראשונים מקו הייצור (Tapeout) מתחיל תהליך למידת השבב באמצעות מערכת בינה מלאכותית הבודקת התנהגותו במאות תסריטי פעולה. התהליך נמשך גם כאשר השבב מותקן בכרטיסים אלקטרוניים: הטכנולוגיה מאפשרת לאסוף נתונים מהסנסורים המצויים בשבב, להזין אותם למערכת ניתוח ובינה מלאכותית, ולהפיק תובנות על תפקודו לאורך כל חיי המוצר.

מנהל ההשקעות של Porsche SE (בעלת המניות הגדולה ביותר בקבוצת פולקסווגן) לוץ משקה, אמר שיש צורך רב בטכנולוגיה של proteanTecs בתעשיות רבות מאוד, כולל תעשיית הרכב. נשיא ומנכ"ל אדוונטסט אמריקה, דאג לפבר, אמר שלצד ההשקעה בחברה, אדוונטסט תשלב את החברה בסביבת Advantest Cloud Solutions. "הדרך שבה אנחנו בודקים שבבים נמצאת בתהליכי שינוי ומעבר לפתרונות משולבים הכוללים ענן ואנליטיקה בקצות הרשת. אנחנו מצפים לעבוד עם proteanTecs על אספקת הדור הבא של פתרונות בדיקת שבבים". מייסד משותף מנכ"ל החברה, שי כהן, אמר שגיוס ההון מחזק את מעמדה של החברה כמובילת שוק בתחום בדיקות השבבים, מכיוון שהוא מאפשר למספר חברות שהן מובילות שוק לפתור ביחד אתגרים טכנולוגיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: proteanTecs