קבוצת ביוניקס של אלביט גייסה 36 מיליון דולר

3 אוקטובר, 2021

מורכבת משתי חברות אחיות המפתחות ציוד לניתוחי עיניים וניתוחים נוספים, המבוססות על טכנולוגיית הקסדה החכמה שאלביט מספקת למטוס F-35. השיווק מתחיל בארה"ב כבר ב-2021

קבוצת ביוניקס שהוקמה על-ידי אלביט מערכות (Elbit) וכוללת שתי חברות אחיות, השלימה גיוס הון בהיקף כולל של 36 מיליון דולר. כך דיווחה אלביט לבורסה. חברת Beyeonics Surgical וחברת Beyeonics Vision קיבלו השקעה בהיקף כולל של 26 מיליון דולר בהובלת הקרן האיטלקית TechWald Holding והקרן הישראלית Alive Israel HealthTech. בגיוס השתתפו גם בעלי המניות הקיימים: LR Group, XT Hi-Tech, Aurum Ventures ומבטח שמיר. בנוסף, Beyeonics Vision קיבלה הלוואה המירה למניות בהיקף של 10 מיליון מחברת BVI Medical האמריקאית, העוסקת בייצור והפצת ציוד לביצוע ניתוחי עיניים.

בעקבות ההשקעה הפכה אלביט לבעלת מניות מיעוט בשתי החברות. הפעילות של ביוניקס התחילה בתוך אלביט בשנת 2012, אולם רק בשנת 2016 הבשילה הטכנולוגיה. חברת Beyeonics Surgical הוקמה על-ידי אלביט לפני כשלוש שנים ופיתחה מערכת ראש הכוללת מצלמות 3D ותוכנת מציאות מדומה, מציאות רבודה והדמאה המיועדות לשימוש על-ידי מנתחי עיניים. הטכנולוגיה מבוססת על מערכת הראייה של הקסדה החכמה של אלביט, אשר משולבת במטוס F-35.

היא מאפשרת למנתח קבלת כל הנתונים מול עיניו ממש כפי שהיא מתקיימת בתא הטייס. למעשה מדובר במעין מיקרוסקופ רפואי לחדר הניתוח, אשר כולל מספר ערכות ראש (תמונה למעלה) המעניקות לכל הרופאים המעורבים בתהליך גישה אל המידע ואל התוצרים של המיקרוסקופ. לאחרונה החליטה ביוניקס להרחיב את פעילותה לתחומי הניתוחים אורתופדיים וניתוחי המוח.

לצורך זה פוצלה החברה: הוקמה חברת Beyeonics Vision אשר מתמקדת בתחום ניתוחי העיניים, כאשר Beyeonics Surgical תיכנס לתחומים החדשים, הכוללים גם עם יישומים עתידיים דוגמת ניתוחים זעיר-פולשניים וניתוחים רובוטיים. בעקבות ההסכם עם BVI, מתכננת Beyeonics Vision להתחיל בשיווק המערכת Beyeonics one בארצות הברית כבר בשנת 2021. המערכת קיבלה אישור שיווק מה-FDA לאחר שסייעה בביצוע כ-300 ניתוחי קטרקט ורשתית מוצלחים שבוצעו בישראל ובארה"ב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית