אס.טי.ג'י במו"מ לרכישת מפיצת רכיבים אלקטרוניים

5 אוקטובר, 2021

העיסקה נועדה להרחיב את הפורטפוליו של החברה, שנפגע קשה בעקבות הפסקת פעילותה מול יצרן רכיבים גדול שהיה אחראי בעבר לכ-11% ממכירותיה במגזר הפצת הרכיבים

חברת אס.טי.ג'י (STG International) נמצאת במשא ומתן לרכישת חברה ישראלית המייצגת יצרן רכיבים זר של רכיבים אלקטרוניים. החברה דיווחה שמכירות המפיץ מסתכמות בכ-8 מיליון שקל בשנה. השלמת העיסקה תלויה בין השאר בקבלת אישור מהיצרן שאס.טי.ג'י מעוניינת לשווק את רכיביו. מורת העיסקה היא להרחיב את היקף פעילות ההפצה של STG, במיוחד לאחר שהיא איבדה בחודש מרץ 2020 את הסכם ההפצה עם יצרן רכיבים גדול שהיא עבדה איתו שנים רבות, ושהמוצרים שלו היו אחראים לכ-11% ממכירותיה בשנת 2019.

חברת אס.טי.ג'י עוסקת בהפצת רכיבים אלקטרוניים ופיתוח טכנולוגיות באמצעות החברות הבנות STG Advanced ו-Unisor Multisystems. בנוסף, היא מחזיקה בכ-25% ממניות קבלנית הייצור האלקטרוני הישראלית PM – Partner Manufacturing. במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-49 מיליון שקל – ירידה של 25% בהשוואה למכירות בהיקף של 65.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020.

עיקר המכירות של החברה הן בתחום מגזר ההפצה, שהיה אחראי למכירות בהיקף של 44.4 מיליון שקל. החברה מייחסת את הירידה הגדולה במכירות השנה, להפסקת פעילותה מול יצרן הרכיבים הגדול שהוזכרל מעלה, וכן בהתארכות מועדי האספקה עקב המחסור ברכיבים. חברת STG מנוהלת על-ידי בעל השליטה והמנכ"ל שלמה בר, ומעסיקה כ-60 עובדים. המתחרות המרכזיות שלה במגזר ההפצה הן חברות מקומיות כמו איסטרוניקס, טלסיס וניסקו פרוייקטים, וחברות הפצה בינלאומיות דוגמת  Arrow, Future, Avnet והמפיצות המקוונות Mouser ו-DigiKey.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , שיווק והפצה , תעשייה ישראלית