היילו השלימה גיוס הון בהיקף של 136 מיליון דולר

12 אוקטובר, 2021

יצרנית שבבי הבינה המלאכותית מתל אביב השיגה שווי שוק של 1.13 מיליארד דולר אחרי הכסף. מולי אדן מצטרף לדירקטוריון החברה, ואיל וולדמן מצטרף אל ועדת הייעוץ שלה

חברת היילו התל אביבית (Hailo) השלימה גיוס הון בהיקף של 136 מיליון דולר, אשר מביא אותה להיקף גיוסים כולל של 224 מיליון דולר. מקורות בתעשייה העריכו שהגיוס בוצע לפי שווי חברה של כמיליארד דולר לפני הכסף. פירוש הדבר שהחברה השיגה שווי של כ-1.13 מיליארד דולר. מדובר בזינוק עצום: בחודש מרץ 2020 היא גייסה 60 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-130 מיליון דולר.

הגיוס הובל על-ידי פועלים השקעות הון וגיל אגמון, בעל השליטה בחברת דלק רכב. הצטרפו אליו המשקיעים הקיימים, ובהם היו"ר זוהר זיסאפל ו-OurCrowd, ומשיקעים חדשים דוגמת חברת מכשירי תנועה, קרסו, טלקר ועוד. ביחד עם הגיוס הצטרפו אל החברה מולי אדן ואיל וולדמן. אדן היה אחד מהמנהלים הבולטים של אינטל העולמית. הוא ניהל את הפיתוח של מעבדים מרכזיים ושימש גם כמנהל כל קבוצת ה-PC של אינטל. היילו הודיעה שאדן התמנה לדירקטור בחברה. איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס שלעבר (שנמכרה לאנבידיה תמורת 5.6 מיליארד דולר), הצטרף לוועדת הייעוץ של החברה.

חברת היילו הוקמה בפברואר 2017 ופיתחה את שבב Hailo-8 שהוא מעבד ייעודי להרצת רשתות נוירונים ללימוד עומק (Deep Learning Neural Networks) אשר מיועד לספק ביצועים של מערכות גדולות גם באבזרי קצה חסכוניים בהספק. המעבד של החברה מספק ביצועים בעוצמה של 28TOPS, כלומר 28 Tera Operations Per Second, אולם בצריכת הספק של 2.5W בלבד. בחודש אוקטובר 2020 החברה הכריזה על מודולי העיבוד באבזרי קצה המופיעים בפורמט M.2 ו-Mini PCIe, המיועדים להאיץ את יישום פעולת הבינה המלאכותית באבזרי קצה.

מימין לשמאל: מולי אדן ואיל וולדמן
מימין לשמאל: מולי אדן ואיל וולדמן

שוק הבינה המלאכותית הוא בעל צמיחה בשיעורים חסרי תקדים: להערכת ReportLinker, שוק הבינה המלאכותית העולמי צומח בקצב שנתי של כ-42%, ויגיע בשנת 2027 להיקף של כ-734 מיליארד דולר. אומנם כמחצית מהשוק הוא בתחום התוכנה, אולם היישומים החדשים מייצרים צורך בארכיטקטורות ופתרונות חומרה מהירים ויעילים מאוד. לדברי מולי אדן, הבינה המלאכותית הופכת לגורם החשוב ביותר בבניית ערך עסקי. "היכולת להביא תכונות מבוססות בינה מלאכותית אל השוק תהיה הגורם המבדיל המרכזי שיקבע האם חברות ייכשלו או יצליחו. המעבד האולטרא-מהיר של היילו עונה בדיוק לצורך בשבב המסוגל להתמודד עם סוג כזה של עומסים, המאתגרים היום את פתרונות העיבוד המסורתיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית