מארוול ישראל נכנסה לעולם ה-5 ננומטר

26 אוקטובר, 2021

השלימה את פיתוח מעבד ה-DPU מדגם OCTEON 10 ומתגי PRESTERA עבור תחנות בסיס של רשתות הדור החמישי. הייצור ההמוני מתבצע בתהליך ה-5 ננומטר של TSMC הטאיוואנית

חברת מארוול ישראל השלימה לאחרונה את הפיתוח של מעבד ה-DPU החדש של החברה, OCTEON 10, ומתגי PRESTERA עבור תחנות בסיס של רשתות הדור החמישי (G5). החברה כבר החלה לספק רכיבים ראשונים ללקוחות. בחודש אוגוסט 2020 הכריזה מארוול על הרחבת שיתוף הפעלה עם חברת TSMC הטאיוואנית. בין השאר החברות הכריזו כי מעבדי OCTEON החדשים ייוצרו בתהליך 5 ננומטר של TSMC.

מדובר במעבד התקשורת והמתג הראשונים של החברה אשר מיוצרים בטכנולוגיית 5 ננומטר. שניהם פותחו בישראל. סגן נשיא להנדסה בקבוצת ה-VLSI אשר אחראית על כל המתגים של מארוול (Marvell), ערן חרותי, סיפר ל-Techtime שהמעבר לטכנולוגיית הייצור החדשה דרש התאמות מיוחדות: "הדבר דרש מאיתנו לפתח מודולי IP חדשים ולבצע שינויים ארכיטקטוניים המנצלים את יתרונות ה-5 ננומטר".

מרכז הפיתוח הישראלי עוסק בפיתוח השבבים לתחום הקישוריות והמעבדים, המהווה מנוע צמיחה חשוב של החברה. המרכז מעסיק כמה מאות עובדים, רובם במרכזי הפיתוח בפתח תקווה וביקנעם, והשאר במרכזי פיתוח קטנים יותר בהודו, בסין ובארצות הברית. לדברי חרותי, המעבר לטכנולוגיה החדשה היה חיוני מכיוון שהמתגים החדשים המבוססים על ארכיטקטורת PRESTERA מיועדים לטפל בקישוריות שבין האנטנה ליחידת הבסיס (Fronthaul) ברשתות הדור החמישי, ובין המעבדים במערכת.

חרותי (בתמונה למעלה): "ברשתות האלה יש גידול של פי 100 בקצב העברת התקשורת ביחס לרשתות 4G – מ-100Mbps ל-10Gbps. הן גם צריכות להתמודד עם זמני השהייה קצרים מאוד כאשר זמני ההעברה של המידע מקצה אחד של הרשת אל הקצה השני קוצר מ-20ms ל-1ms. צריך לוודא שהמתג מספק ביצועים דטרמיניסטיים, ללא פיקים, מכיוון שרמת האחידות של התקשורת מכתיבה את רמת האמינות של השירות".

דיאגרמת מלבנים של מעבד ה-DPU החדש ACTEON 10
דיאגרמת מלבנים של מעבד ה-DPU החדש ACTEON 10

השבב OCTEON הוא מערכת על-גבי שבב (SoC) הבנוי מאגד של 8-36 מעבדי CPU מדגם ARM Neoverse N2, מאיצי הצפנה, מאיצי בינה מלאכותית, מאיצי עיבוד נתונים ומעגלים המספקים תמיכה בפרוטוקולים שונים. ה-DPU צריך לנהל את התקשורת מול אלפי מקורות, להתמודד עם פרוטוקולי תקשורת חדשים ועם שימוש רחב-היקף בריבוב תדרים, ומקביל לאפשר יכולת הרחבה עתידית של הרשת. "כיום משתמשים בשבבים האלה גם בחוות ענן וגם בתשתיות תקשורת, כאשר ביישומי הענן הוא מיועד לספק תמיכה במעבד המרכזי בשרת ולבצע הסטת עומסים מה-CPU, ואילו בתחום התקשורת הוא משמש כמעבד העיקרי של המערכת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: 5 ננומטר , מארוול