רכיבי הספק לכלי-רכב חשמליים דוחפים את הצמיחה של קמטק

27 אוקטובר, 2021

דיווחה על הכנסות רבעוניות של 70.7 מיליון דולר וצופה לסיים את השנה עם גידול של 70%. החברה מדווחת על גידול במכירות מערכות בדיקה של סיליקון קרביד על רקע אימוץ הטכנולוגיה בקרב יצרניות רכב כמו טסלה

על רקע ביקושי השיא בתעשיית השבבים והמאמצים של היצרניות להרחיב את קווי הייצור, חברת קמטק (Camtek), המפתחת מערכות בדיקה לייצור שבבים, דיווחה היום על הכנסות של כ-70.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, גידול של 76% ביחס לאשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על מעט יותר מ-50% והרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-20 מיליון דולר. 

מבחינת תמהיל ההכנסות לפי סוג מערכות, כ-15% מהכנסות החברה הגיעו ממכירת ציוד בדיקה למארזים מתקדמים, בעיקר של שבבים לסמרטפונים, וכ-15% ממכירת מערכות front-end. ואולם, פלח שוק נוסף שהופך להיות מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה הוא שבבי סיליקון קרביד (תרכובת של סיליקון ופחמן). סוג זה של שבבים הולך וצובר תאוצה בעולם רכיבי ההספק בתעשיית הרכב, ובעיקר הרכב החשמלי, כאשר לאחרונה כמה מהיצרניות המובילות הכריזו על אימוץ הטכנולוגיה, ובכלל זה טסלה, GM, טויוטה, XPENG ועוד. רכיבים מסוג זה מצריכים
מערכות בדיקה ייחודיות, ולקמטק יש קו מוצרים ייעודי עבורם. ברבעון האחרון פלח זה היווה כבר חמישית מהכנסות החברה.

מנכ"ל החברה, רפי עמית, התייחס בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדוח למשקל של הביקושים מתעשיית הרכב במומנטום של החברה. "יותר ויותר יצרניות וספקיות מערכות מאמצות את הסיליקון קרביד בחלק מהמוצרים שלהן. שוק הסיליקון קרביד משגשג, ועולם הרכב הוא המנוע המרכזי שלו ואחראי כבר ל-15% מהביקושים. עוד ייושמים מרכזיים עבור סיליקון קרביד הם לידאר וזיהוי פנים."

מבחינת חלוקה גיאוגרפית, סין היא שוק היעד הגדול ביותר עבור קמטק. עמית: "אנחנו מודעים לבעיות האנרגיה שעשויות להשפיע על לקוחותינו, אך יש לזכור את החשיבות האסטרטגית של תעשיית הסמיקונדקטור עבור סין ואנחנו מאמינים שהתעשייה תקבל עדיפויות בהקצאת האנרגיה."

החברה צופה לסיים את שנת 2021 עם גידול שנתי של 70% בהכנסות. "מתחילת חודש אוקטובר קיבלנו הזמנות בהיקף של מעל ל-26 מיליון דולר, עובדה שמחזקת את הביטחון במומנטום העסקי שלנו. קמטק תמשיך להינות בשנים הקרובות מהמגמות בשוק השבבים."

חברת קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS ורכיבי RF. הצמיחה שלה בשנה האחרונה באה לידי ביטוי גם בבורסה: מחיר המנייה שלה בנסד"ק צמח מתחילת השנה ב-81% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.73 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: סיליקון קרביד , קמטק