רדווין פיתחה פתרון 5.8GHz לשוק הישראלי

27 אוקטובר, 2021

התאימה את מערכות התקשורת האלחוטית בפס רחב ממשפחות NEO ו-Alpha לתדר החופשי שהתפנה באמצע 2020. החברה מעריכה שהשינוי הרגולטורי יפתח בארץ שוק חדש של תקשורת אלחוטית פרטית וארגונית

בתמונה למעלה: מנכ"ל רדווין, שרון שר. "תקשורת מהירה גם בלא סיבים אופטיים"

חברת רדווין (Radwin) מתל אביב, השיקה גרסה חדשה של תחנת הבסיס ממשפחת NEO ושל עמדת הלקוח שלה, SU AIR, לאחר שעברו התאמות אל השוק הישראלי בעקבות השחרור של תדרי 5.8GHz לשימוש חופשי. מדובר בטווח תדרים שהוחזק על-ידי צה"ל ואשר שוחרר לשימוש אזרחי ללא תשלום בחודש אפריל 2020. המערכות משווקות בעולם עם תמיכה בתדרי 5Ghz, אולם עדיין לא שווקו בישראל בגלל המחסור בתדר זמין. ל-Techtime נודע שחברת רדווין עבדה בחודשים האחרונים על ביצוע שינויים בפלטפורמת התקשורת, כדי להתאים את התדרים, מעטפת ומסיכות השידור והקליטה לרגולציה בישראל.

בעקבות השינוי הזה, היא מעריכה שייפתח בארץ שוק חדש למערכות תקשורת אלחוטיות מקומיות ובין סניפים של ארגונים. מערכת NEO החדשה יצאה לשוק במאי 2021. זוהי מערכת תקשורת אלחוטית נייחת המספקת תקשורת מקומית ברוחב פס של עד 750Mbps לצרכנים המקומיים הנמצאים בסביבת תחנת הבסיס, דוגמת מספר צרכנים ביישוב מבודד. התקשורת נעשית במתכונת של נקודה לריבוי נקודות (Point-to-Multi-Point) בטכנולוגיית עיצוב אלומה (Beamforming) המאפשרת חיסכון בהספק ותקשורת מהירה עם הפרעות הדדיות מינימליות.

עיצוב אלומה דו-כיווני

המערכת כוללת טכנולוגיה ייחודית של החברה המאפשרת עיצוב אלומה גם בהעלאת תכנים (Uplink) מתחנות הקצה (US AIR) ולא רק במהלך השידור מתחנת הבסיס המרכזית אל תחנות הקצה (Downlink). במקביל, רדווין התאימה גם את מערכת Alpha, הפועלת במתכונת של נקודה לנקודה (Point to Point) בטווחים של עד כ-15 ק"מ, אל התדר החדש שהתפנה. בחברה מעריכים שבעקבות השינויים האלה יתרחב בישראל שוק התקשורת האלחוטית הפרטית, דוגמת קישור משרדים עסקיים, תמיכה בפרוייקטי עיר בטוחה, ניהול מרחוק של תשתית קריטית בנמלים ימיים, חברות חשמל, גופים ממשלתיים ועוד.

החברה מסרה שכיום המערכות שלה פרוסות בכ-100 ערים ויישובים בישראל במסגרת פרוייקטי עיר חכמה. מנכ"ל רדווין, שרון שר, אמר שהפתרונות האלחוטיים בתדר 5.8GHz מספקים עד פי 8 יותר רוחב סרט מאשר ניתן היה להשיג עד היום בארץ באמצעות תדרי 2.4GHz החופשיים. "״התחום החדש מאפשר למפעילי התקשורת לספק ללקוחות גישה לאינטרנט בפס רחב באיכות גבוהה, גם במקומות בהם אין תשתית של סיבים אופטיים. מיעוט ההפרעות בתחום התדר החדש, בשילוב טכנולוגיות תקשורת מתקדמות שהוטמעו בציוד שלנו, מאפשרים טווח פעולה וזמינות תקשרות גבוהה מאד בהשוואה לציוד הפועל בתחום תדרי 2.4GHz".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: רדווין , תקשורת אלחוטית