יבמ ו-NeuReality יפתחו שרת AI בשבב

2 נובמבר, 2021

יבמ תסייע לניוריאליטי לפתח רכיב ASIC ייעודי בשם NR1 SoC, אשר יתבסס על ארכיטקטורת AI-centric וישמש ליישומי הסקה מהירים. ניוריאליטי היא סטארט-אפ השבבים הראשון בעולם המצטרף כחבר למרכז המחקר של יבמ

בתמונה למעלה: מעבדי NR1-P המיישמים את הארכיטקטורה של ניוריאליטי בכרטיסי הפיתוח VCK5000 Versal של זיילינקס

חברת ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת יבמ לפיתוח משותף של שרת בינה מלאכותית שיהיה חזק לפחות פי 15 בהשוואה לפתרונות הקיימים היום בשוק. החברה פיתחה ארכיטקטורה של מעבד מוכוון בינה מלאכותית בשם AI-centric, אשר מתגברת על החסרונות של מעבדי CPU המטפלים בעיבוד רשתות עומק נוירוניות. בחודש ספטמבר 2021 היא הדגימה את ביצועי הארכיטקטורה באמצעות פרוייקט משותף עם חברת Xilinx שבמסגרתו פותח שרת בינה מלאכותית בשם NR1-P, באמצעות יישום הארכיטקטורה על-גבי רכיב מיתכנת (FPGA) של זיילינקס (כרטיס הפיתוח VCK5000 Versal).

מבחן הענן של יבמ

במסגרת ההסכם, יבמ תסייע לניוריאליטי לפתח רכיב ASIC ייעודי בשם NR1 SoC, אשר יתבסס על ארכיטקטורת AI-centric וישמש ליישומי הסקה מהירים (Inferencing). שתי החברות יגדירו ביחד את דרישות המוצר, חבילות התוכנה שיהיו שיצורפו לעידכון הבא של הארכיטקטורה ויבצעו בדיקות הערכה שלו, במיוחד מדידת הביצועים כאשר הוא פועל בתוך הענן של יבמ ומריץ יישומים דוגמת בינה מלאכותית, אופטימיזציה של תהליכים במרכזי נתונים, וירטואליזציה, רשתות, אבטחה וכדומה.

למעשה, ניוריאליטי היא סטארט-אפ השבבים הראשון בעולם המצטרף כחבר למרכז המחקר של יבמ בתחום חומרת בינה מלאכותית (IBM Research AI Hardware Center). מייסד משותף ומנכ"ל ניוריאליטי, משה תנך, אמר שהזמינות של פלטפורמת NR1-P FPGA מאפשרת לחברה לפתח את הדרישות של יבמ לפני יציאתו לשוק של השרת על-גבי שבב NR1.

קמפיין גיוס עובדים

חברת ניוריאליטי נוסדה בשנת 2019 על-ידי משה תנך, סמנכ"ל התפעול צביקה שמואלי וסמנכ"ל פיתוח השבבים יוסי קסוס. לפני הקמת ניוריאליטי, שימש תנך כיהן כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל. שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ'יפ.

החברה יצאה מהשלב החשאי רק בחודש פברואר 2021. עד היום החברה גייסה 8 מיליון דולר. כיום היא מעסיקה כיום כ-30 עובדים במרכזי פיתוח בקיסריה ובתל אביב. החברה החלה בקמפיין גיוס עובדים, ובכוונתה להכפיל בשנה הקרובה את מספר העובדים כדי לתמוך בהמשך הפיתוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: /Neureality