קמטק גייסה 175 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה

22 נובמבר, 2021

אג"ח להמרה מאפשר למשקיע להמיר את ההלוואה למניות. קמטק מפתחת ציוד בדיקה לתעשיית השבבים וצופה לסיים את 2021 עם צמיחה של 70% בהכנסות

חברת קמטק (Camtek) הודיעה הבוקר (ב') על השלמת גיוס של אג"ח להמרה, למשקיעים מוסדיים, בהיקף של 175 מיליון דולר. אגרות החוב לא יישאו ריבית ויפקעו ב-2025, אז יוכלו בעלי האג"ח לפדות את החוב במזומן או להמירו למניות. הנפקת אג"ח להמרה הפכה לכלי נפוץ מאוד בקרב חברות טכנולוגיה לגיוס הון, בייחוד על רקע הריביות האפסיות. קמטק תעשה שימוש בהון למגוון צרכים תפעוליים, לרבות מחקר ופיתוח ומימון מיזוגים ורכישות.

קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS ורכיבי RF. הצמיחה שלה בשנה האחרונה באה לידי ביטוי גם בבורסה: מחיר המנייה שלה בנסד"ק צמח מתחילת השנה ב-92% והיא נסחרת בשווי שוק של 1.9 מיליארד דולר.

קמטק דיווחה על הכנסות של כ-70.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, גידול של 76% ביחס לאשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על מעט יותר מ-50% והרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-20 מיליון דולר. החברה צופה לסיים את שנת 2021 עם גידול שנתי של 70% בהכנסות. הגידול במכירות החברה נובע מהמאמץ הרוחבי בתעשיית השבבים להאיץ הקמת קווי ייצור חדשים כדי להגדיל את התפוקה על מנת לעמוד בביקושי השיא.

פלח שוק נוסף שהופך להיות מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה הוא שבבי סיליקון קרביד (תרכובת של סיליקון ופחמן). סוג זה של שבבים הולך וצובר תאוצה בעולם רכיבי ההספק בתעשיית הרכב, ובעיקר הרכב החשמלי, כאשר לאחרונה כמה מהיצרניות המובילות הכריזו על אימוץ הטכנולוגיה, ובכלל זה טסלה, GM, טויוטה, XPENG ועוד. רכיבים מסוג זה מצריכים
מערכות בדיקה ייחודיות, ולקמטק יש קו מוצרים ייעודי עבורם. ברבעון האחרון פלח זה היווה כבר חמישית מהכנסות החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אג"ח , קמטק