אלביט תעביר ייצור לחו"ל כדי להתמודד עם התחזקות השקל

24 נובמבר, 2021

סמנכ"ל הכספים: "מתכננים להגדיל את מרכיב הייצור במדינות שבהן יש ייצור איכותי במחיר נמוך יותר, כדי לצמצם את סיכוני החשיפה לשערי המטבע". הכנסות אלביט ברבעון השלישי צמחו בכ-20% ל-1.36 מיליארד דולר

חברת אלביט מערכות (Elbit) תעביר קווי ייצור לחו"ל כדי להתמודד עם ההשלכות של הירידה המתמשכת בשער השקל מול הדולר ושאר המטבעות הבינלאומיים הנהוגים במסחר העולמי. במהלך שיחת הוועידה עם אנליסטים אתמול לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי של 2021, גילה סמנכ"ל הכספים יוסף גספר, שההתמודדות של החברה עם הסיטואציה הזו היא גם פיננסית וגם תפעולית. גספר: "אנחנו ממשיכים לנקוט בפעולות שנועדו להגביל את השפעות התחזקות השקל.

"בטווח הקצר אנחנו נוקטים בפעולות גידור פיננסיות ושיפור היעילות. בטווח הרחוק יותר אנחנו מתכננים להגדיל את מרכיב הייצור במדינות שבהן יש ייצור איכותי במחיר נמוך יותר, כדי לצמצם את סיכוני החשיפה שלנו לשערי המטבע". אלביט לא מסרה איזה קווי ייצור יועברו לאן, אולם הכוונה היא ככל הנראה להגדיל את משקל הייצור בחברות הבנות של אלביט הפועלות מחוץ לישראל. "יש לנו עשרות חברות בנות העובדות במדינות דוגמת ברזיל, ארה"ב, גרמניה, בריטניה, הודו ועוד", אמר המנכ"ל בצלאל מכליס בשיחה. "אנחנו מנצלים את מעמדנו בשווקים האלה ומרחיבים בהן את הייצור".

מפעל חדש בארה"ב יתמוך בפרוייקט התותח האוטומטי

דוגמה למהלך כזה היא הקמתו של מפעל חדש לייצור מערכות קרקע בעיר צ'רלסטון בדרום קרוליינה, אשר יעסיק כ-300 עובדים ויעסוק בהרכבת המערכות הקרקעיות שאלביט מוכרת באמצעות החברה הבת אלביט ארה"ב (ESA). המפעל מתוכנן להתחיל לפעול ברבעון השלישי של 2022, ולייצר בין השאר חלק מהמערכות של התותחים האוטומטיים המתנייעים שצה"ל הזמין מאלביט.

מדובר במכרז משרד הביטחון בהיקף של 125 מיליון דולר לפיתוח ואספקת תותח נייד בעל יכולת טעינה אוטומטית (Self Propelled Howitzer), בשם SIGMA 155. התותח מותקן על-גבי משאית גלגלים ולא מרכב זחלילי כמו תותחי ה-155 הנמצאים כיום בשימוש צה”ל. הוא יבצע טעינה וכיוון אוטומטיים, כולל יכולת עצמונית לבצע בחירה של הפגז המתאים ולהפעלת המרעום. צה”ל יצטייד בתותחים החדשים ויאמן את הצוותים באמצעות סימולטור שאלביט תפתח עבורם. בשבוע שעבר דיווחה אלביט על קבלת הזמנה בהיקף של 106 מיליון דולר לאספקת תותחי סיגמה מתנייעים למדינה בדרום מזרח אסיה.

המפעל החדש של תעש יהיה מוכן ב-2024

במקביל למהלך הזה, אלביט החלה בעבודות ההקמה של אתר ייצור חדש ומודרני עבור תעש (IMI) ברמת בקע בנגב, שאליו יועברו קווי הייצור שלה המצויים כיום במרכז הארץ. להערכת מכליס, המעבר יושלם בשנת 2024. "המהלך הזה הוא מרכיב מרכזי בתוכנית השינוי של תעש, המרכיב השני יהיה בהגדלת מרכיב הייצוא במכירותיה. תהליך שכבר החל: כ-60% ממכירות תעש בתשעת החודשים הראשונים של 2021 היו בשוק הבינלאומי, בהשוואה לכ-20% בשנת 2018, כאשר רכשנו אותה".

ברבעון השלישי של 2021 צמחו המכירות של חברת אלביט בכ-20% והסתכמו בכ-1.36 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של 1.13 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בכ-13.6 מיליארד דולר. החברה נסחרת כיום בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.8 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , דולר , שקל