איירובוטיקס מפתחת רחפן לניקוי פנלים סולאריים

7 דצמבר, 2021

חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם סולאר דרון אשר תשווק את שירות הניקוי. בינואר תתחיל להפעיל שלושה רחפני ניקוי במתכונת ביטא. צופה שהפעילות החדשה תניב הכנסות של 10 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות

חברת איירובוטיקס (Airobotics) מפתח תקווה נכנסת לתחום הצומח של ניקוי פנלים סולאריים באמצעות רחפנים. החברה החתמה על הסכם שיתוף פעולה עם סולאר דרון הישראלית לפיתוח פלטפורמה לניקוי פנלים סולאריים באתרים קשים לגישה, באמצעות הרחפן האוטונומי של איירובוטיקס, ומערכת שטיפת פנלים ייעודית שהיא מפתחת עבורו. לפי ההסכם, איירובוטיקס תספק ללקוחות שירות המבוסס על הרובוט האוטונומי ומערכת המידע שלה, ואילו סולאר דרון תשווק את הפתרון ללקוחות הקצה בתמורה לעמלה.

סמנכ"ל מוצר ושיווק באיירובוטיקס, איתן רוטברג, סיפר ל-Techtime שלהערכת החברה ההתקשרות צפויה להניב הכנסות בהיקף של כ-10 מיליון דולר בשלוש השנים הראשונות של הפעילות. הפעילות תתחיל בינואר 2022 כאשר איירובוטיקס תספק לסולאר דרון שלוש מערכות ברמת ביטא הכוללות רחפן מצוייד במיכל, מערכת שטיפה ומצלמה לניטור הפנלים הזקוקים לניקוי. סולאר דרון תבצע ניסויים במערכת ותדגים אותה במשך 6 חודשים בפני לקוחות פוטנציאליים.

לאחר מכן שתי החברות יחתמו על הסכם מחייב לייצור, אספקה, התקנה, תפעול ואחזקה של המערכת המסחרית, שהחברה תשלים את פיתוחה עד לאותו מועד. רחפני הניקוי מיועדים לטיפול בפנלים סולאריים המצויים באתרים קשים לגישה, כמו גגות בניינים גבוהים, אזורים הרריים מרוחקים, אתרים הסובלים מבעיות אבק חריפות ועוד. שוק ניקטע הנלים הסולאריים נמצא בצמיחה, במקביל להגדלת תשתית הפנלים הסולאריים בעולם.

להערכת חברת המחקר Research And Markets, השוק העולמי לפתרונות ניקוי פנלים סולאריים צומח בקצב של 19% בשנה וצפוי להגיע להיקף של כ-3.9 מיליארד דולר בשנת 2026. מדובר כמובן בהיקף שוק המתייחס לכל אמצעי הניקוי, רובוטיים ולא רובוטיים, קרקעיים ואוויריים. חברת איירובוטיקס נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי חברה של כ-101 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רובוטיקה , רחפנים

פורסם בתגיות: איירובוטיקס