קלארוטי גייסה 400 מ' דולר – ורוכשת את Medigate הישראלית

8 דצמבר, 2021

המטרה: לאחד את מערכות ההגנה של קלארוטי על רשתות תפעוליות (OT), ביחד עם פתרון האבטחה של מדיגייט למערכות רפואיות מקושרות (IoMT), שהשימוש בהן צומח בקצב של כ-30% בשנה

בתמונה למעלה: מנכ"ל קלארוטי, יניב ורדי. צילום: קרן מזור

חברת הסייבר התעשייתי התל אביבית קלארוטי (Claroty) דיווחה על סגירת סבב גיוס בהיקף של 400 מיליון דולר וחתימה על הסכם לרכישת חברת מדיגייט (Medigate) מתל אביב, המספקת פתרונות לאבטחת תשתיות קריטיות עבור בתי חולים וציוד רפואי. בסך הכל, מאז הקמתה ב-2015 גייסה קלארוטי כ-635 מיליון דולר. רכישת מדיגייט הינה מהלך באסטרטגיה של החברה שנועדה לבסס את מעמדה כספקית פתרונות אבטחה של כל המערכות התפעוליות בתעשייה, במערכת הבריאות ובסביבות ארגוניות.

סבב הגיוס הובל על-ידי קרן ההשקעות של SoftBank המשקיעה לראשונה בחברה, ועל-ידי Bessemer Venture Partners ושניידר אלקטריק. בסבב השתתפו משקיעים קיימים נוספים, בהם: Team8, ISTARI ו-Standard Investments (לשעבר North 40). בעקבות ההשקעה הצטרף מנהל השקעות SoftBank בישראל וראש המוסד לשעבר יוסי כהן, לדירקטוריון קלארוטי.

חברת מדיגייט הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ”ל יונתן לנגר, סמנכ"ל המו"פ איתי קירשנבאום ומנהל המוצר פיני פנחסוב, שלושתם בוגרי יחידות מודיעין טכנולוגיות בצה”ל. לדברי לנגר, החברה בנתה את פלטפורמת האבטחה הראשונה בעולם הממוקדת ב-IoT במגזר הבריאות. "הצטרפותנו לקלארוטי מבטיחה שביחד עם הגנת הציוד הרפואי המקושר, נספק ללקוחות הגנה על טווח רחב של נכסי IoT תעשייתיים הנמצאים ברשתות שלהם, בלא הצורך לחבר כלים נפרדים".

משמעות הדבר שהחברה המאוחדת מתכננת לספק פתרון משולב הכולל גם את המערכות של קלארוטי וגם את המערכות של מדיגייט. מנכ"ל קלארוטי, יניב ורדי, אמר ששילוב הטכנולוגיות של מדיגייט ושל קלארוטי בפלטפורמה אחת, מעניק "קפיצת מדרגה ענקית במשימה שלנו לאבטח את עולם ה-IoT ועולם האינטרנט המורחב של הדברים (Extended Internet of Things – XioT)".

ציוד רפואי ישן ומערכות בריאות לא מאובטחות

לאחרונה פירסמה חברת מדיגייט נייר עמדה המביא נתונים אשר חושפים את עומק בעיית האבטחה של תשתיות בריאות ומכשור רפואי. היקף השימוש בציוד רפואי מקושר (IoMT) צומח בקצב של 29.5% בשנה. אבטחת מערכות סייבר-פיזיות משולבות מהווה אתגר גדול במיוחד במגזר הבריאות, עקב ריבוי התקני IoT ו-IoMT המתחברים לרשתות בתי חולים. במהלך 2020 התבצעו התקפות על 82% מהמערכות הרפואיות המקושרות.

בנובמבר 2020 דיווחו 34% מארגוני הבריאות בעולם שהם היו יעד להתקפות כופר. בנובמבר 2021 יותר ממחציתם סבלו מנסיונות תקיפה. מתוכם, 33% מהארגונים המותקפים שילמו כופר תמורת השחזור המידע – אבל רק 69% מהם דיווחו שהצליחו לבצע שחזור מלא של המידע שנגנב. מחקר של חברת גרטנר הזהיר שארגוני הבריאות בעולם משתמשים במערכות "המורכבות משילוב של תשתיות מדור קודם, שהותקנו לפני שנים ללא אבטחה מובנית, ומנכסים חדשים שגם הם מלאים בנקודות תורפה".

מעבר לתשתית קריטית, ארגונים מכל הסוגים מסתמכים על CPS להפעלת מערכות ניהול בניינים (BMS), מצלמות מעקב, מערכות חימום, אוורור ומיזוג (HVAC) ותהליכים פיזיים רבים אחרים. גטנר: "עד לשנת 2024 ינטשו כ-80% מארגוני התשתית הקריטית את ספקי פתרונות האבטחה הקיימים שלהם, על-מנת לאמץ פתרונות אחודים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית