מובילאיי ו-Udelv הכריזו על רכב משלוחים אוטונומי

4 ינואר, 2022

השירות המסחרי יתחיל בשנת 2023. החברה מתכננת להפעיל 50,000 כלי רכב עד לשנת 2028. קיבלה 1,000 הזמנות ראשונות מחברות באירופה ובארה"ב, ומחיל האוויר האמריקאי

כחצי שנה לאחר ההסכם לשיתוף פעולה בין השתיים, חשפו חברת מובילאיי וחברת Udelv מסן פרנססיקו את רכב המשלוחים האוטונומי המבוסס על מרכב חשמלי ותשתית הנהיגה האוטונומית של מובילאיי (Mobileye). הרכב החדש מיועד לספק חבילות ביישומי המייל האחרון. הוא כולל מרכב חשמלי שטוח ומרחב מטענים המחולק לתאים רבים ויכול לשאת חבילות במשקל של עד כ-900 ק"ג. הרכב מיועד לבצע סיבובי חלוקה בטווח של עד 300 מייל ולבצע עד 80 עצירות בכל סבב.

בדומה למערכות מוביליטי כמו של VIA, המשתמשים מחוקרים אל הרכב באמצעות אפילקציה אשר מדווחת להם על התקדמות הרכב והגעתו אל היעד. הדבר מאפשר להם לפתוח פתח ייעודי עבור החבילה שלהם ולקבל אותה. במידה והנמען אינו זמין, הרכב מתאם איתו מקום וזמן הגעה חלופיים. לאור העובדה שהרכב אינו כולל נוסעים ואינו כולל נהג, מדיניות הנהיגה האוטונומית שלו היא פשוטה יחסית, מכיוון שבכל החלטה שהוא מקבל, יש עדיפות מוחלטת לבטיחות של בני-האדם בדרך על-פני הבטיחות של המטען.

הרכב מנוהל באמצעות מערכת Mobileye Drive

חברת Udelv הוקמה בשנת 2017, ומבצעת נסיעות מבחן משנת 2018 שבמהלכן היא ביצעה 20,000 משלוחים בפרוייקטי פיילוט המתקיימים בקליפורניה, בטקסס ובאריזונה. רכב המשלוחים החדש הוא הדור השלישי של החברה. החברה מתכננת להתחיל במתן שירותים מסחריים בשנת 2023, ולהערכתה היא תפעיל בארה"ב כ-50,000 רכבי משלוח עד לשנת 2028. עד היום היא קיבלה הזמנות לכ-1,000 כלי-רכב, מחברות דוגמת Donlen האמריקאית, Planzer ו-Ziegler האירופיות ומחיל האוויר האמריקאי אשר יבצע פרוייקט פיילוט בבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה.

רכב המשלוחים מנוהל באמצעות מערכת Mobileye Drive הכוללת מצלמות, חיישני LiDAR וחיישני מכ"ם, ומבוססת על שבב EyeQ מהדור החמישי. הוא מקושר למערכת המיפוי המתעדכנת REM של מובילאי. הרכב מצוייד בסוללה חשמלית בקיבולת של עד 160kWh, וכולל מטען המספק תוספת של כ-300 ק"מ נסיעה במהלך הטענה הנמשכת 45 דקות. מייסד משותף ומנכ"ל Udelv, דניאל לאורי, אמר שרכב המשלוחים משנה תפיסות יסוד בשתיים מהתעשיות הגדולות בעולם: רכב ולוגיסטיקה. "הצלחנו לפתור שתי בעיות מרכזיות של ציים מסחריים: המחסור בנהגים והחישמול של תעשיית הרכב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Udelv , מובילאיי