Memic מכרה רובוט כירורגי ל-3 בתי חולים בפלורידה

8 ינואר, 2022

ממיק פיתחה רובוט כירורגי דמוי זרוע אנושית שמאפשר לבצע תמרונים כירורגיים שעד כה נחשבו לבלתי אפשריים. החברה צפויה להשלים ברבעון הקרוב עסקת SPAC שתכניס אותה לנסד"ק לפי שווי של מיליארד דולר

לאחר שחתמה באחרונה על הסכם מיזוג עם חברת SPAC במטרה להיסחר בנסד"ק, חברת הרובוטיקה הרפואית Memic מדווחת כי סגרה ברבעון הרביעי של 2021 שלוש עסקאות למכירה של רובוט-העזר הכירורגי שפיתחה, Hominis, לשלושה בתי חולים מובילים בארצות הברית. HCA Kendall Regional Medical Center; AdventHealth Celebration ובית החולים לנשים ב-Jackson Memorial. שלושת בתי החולים ממוקמים בפלורידה, בה לממיק יש חברה-בת.

השוק האמריקאי הוא השוק העיקרי אליו פונה כעת ממיק ופלורידה, המדינה השלישית בגודל אוכלוסייתה בארצות הברית ומונה כ-22 מיליון איש, היא אחת המדינות העיקריות בארצות הברית שבה ממיק מתחילה למסחר את הרובוט הרפואי שפיתחה. כהכנה לכניסה לשוק האמריקאי, הקימה ממיק חברת-בת אמריקאית בעיר פורט לאודרדייל שבפלורידה.

כאמור, בחודש אוגוסט האחרון חתמה ממיק על הסכם למיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית MedTech Acquisition. העסקה התבצע לפי שווי שוק של מיליארד דולר ותגדיל את קופת המזומנים שלה לכ-360 מיליון דולר מכספי המשקיעים. בחברה מעריכים כי העסקאות האחרונות בארצות הברית יעניקו רוח גבית למיזוג, שמתוכנן לצאת לפועל במהלך הרבעון הראשון של 2022.

ממיק, שפעלה בתחילת דרכה באוניברסיטת אריאל ותחת חממת אינסנטיב שבבעלות קרן הון סיכון פרגרין, מפתחת פלטפורמה רובוטית שמטרתה לבצע ניתוחים זעיר-פולשניים. מוצר הדגל של החברה, ה-Hominis (צורת אדם בלטינית), הוא רובוט ניתוחי דמוי זרוע אנושית שיש לו יכולת תמרון פורצת דרך המאפשרת לבצע ניתוחים הנחשבים כיום לבלתי אפשריים בטכנולוגיות אחרות. הרובוט של החברה כולל מפרקי כתף, מרפק, מפרקי כף יד וכך הוא יכול לאפשר למנתח להיכנס לתוך חלל הניתוח בצורה פשוטה ויעילה. כמו כן, יכולת התמרון של הרובוט מאפשרת לבצע ניתוחים דרך נקבים טבעיים ללא הותרת צלקות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , רובוטיקה