קיידנס הצטרפה לתוכנית השותפים של אינטל שירותי-ייצור

10 פברואר, 2022

תקדם את השימוש בטכנולוגיות הייצור ובמארזים המתקדמים של אינטל, ותתאים את כלי ה-EDA ואת מודולי ה-IP שלה לטכנולוגיות התהליך והמארזים בחטיבת שירותי הייצור (IFS) של אינטל

בתמונה למעלה: מפעל ייצור שבבים של אינטל באורגון, ארה"ב

חברת קיידנס (Cadence) הצטרפה לתוכנית השותפים החדשה של חטיבת שירותי הייצור של אינטל (Intel Foundry Services), שעליה אינטל הכריזה בתחילת השבוע. מטרת התוכנית היא לספק תמיכה בלקוחות IFS והגברת החדשנות בתכנוני SoC. כחברה בתוכנית, קיידנס תקדם את השימוש בטכנוולגיות הייצור ובמארזים המתקדמים של אינטל. החברות ביוזמה מעניקה לקיידנס גישה מוקדמת למפת הדרכים של אינטל בתחומים כמו  IC Packaging, ערכות לתכנון תהליכים (PDK) והדרכה טכנית. בין השאר, קיידנס הודיעה שהיא תתאים את כלי ה-EDA ואת מודולי ה-IP שלה, לטכנולוגיות התהליך והאריזה של אינטל.

חטיבת IFS הוקמה בתחילת 2021 לאחר4 שמנכ”ל אינטל הנכנס, פט גלסינגר, הכריז על מודל עסקי חדש בשם IDM 2.0, המבוסס על שלושה מרכיבים: ייצור עצמי במפעלי אינטל, ייצור מוצרים של אינטל אצל קבלניות ייצור חיצוניות – ומתן שירותי ייצור ללקוחות צד שלישי (דוגמת חברות כמו TSMC או טאואר סמיקונדקטורס). המרכיב השלישי נמצא באחריות חטיבת הפאונדרי (IFS) שתפקידה הוא לספק ללקוחות שירותי ייצור שבבים הכוללים מעבדים בארכיטקטורות x86, ARM וארכיטקטורת הקוד הפתוח RISC-V.

לצד הקמת מפעל ייצור חדש בארה”ב בהשקעה של כ-20 מיליארד דולר, אשר מיועד להגדיל את קיבולת הייצור של חטיבת IFS והקמת קרן השקעות בהיקף של 1 מיליארד דולר שתשקיע בחברות המפחתות טכנולוגיות רלוונטיות לחטיבה, היא הכריזה על גוף חדש לשיתוף פעולה תעשייתי, בשם IFS Accelerator. במסגרתו פועלת קבוצת EDA Alliance הכוללת את קיידנס, סינופסיס, Siemens EDA ו-Ansys, וקבוצת IP Alliance בהשתתפות חברות דוגמת ARM, SiFive, סינופסיס, קיידנס, Andes ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס , תכנון אלקטרוני