שנת שיא לקמטק עם הכנסות של 270 מיליון דולר

10 פברואר, 2022

גידול של 73% בהשוואה ל-2020. מאז 2017, ההכנסות צמחו פי 3 והרווח הנקי גדל פי 7. מחצית מההכנסות - ציוד לעולם המארזים המתקדמים

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק, המספקת ציוד בדיקה ומדידה לתעשיית השבבים, חתמה את שנת 2021 עם הכנסות שיא של 269.7 מיליון דולר, גידול של 73.0% בהשוואה לשנת 2020. הרווח הנקי (במונחי Non-GAAP) הסתכם ב-71.4 מיליון דולר, כמעט פי שלושה בהשוואה לרווח נקי של 26.0 מיליון דולר בשנת 2020. ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה הכנסות של 74.2 מיליון דולר, גידול של 53% לעומת הרבעון המקביל. ב-12 החודשים האחרונים עלתה מנייתה של קמטק בנסד"ק ב-40% לשווי שוק של 1.68 מיליארד דולר.

עם הזמנות של למעלה מ-40 מיליון דולר מתחילת השנה, בקמטק מצפים להכנסות של 75-76 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022 והמשך צמיחה ברבעון השני. מאז 2017, ההכנסות צמחו פי 3 והרווח הנקי גדל פי 7. בחברה מייחסים את התנופה העסקית למעמדה המוביל בתחום פתרונות בדיקה למארזים המתקדמים, שבהם מונחים שבבים נפרדים על-גבי מצעי סיליקון המקשרים בינם לבין המגעים החיצוניים והמעגל המודפס.

מנכ"ל החברה, רפי עמית, אמר: "כמחצית מההכנסות שלנו בשנה שעברה היו עבור שוק המארזים המתקדמים הכוללים טכנולוגיות מורכבות כמו Heterogenous Integration (HI) ויישומי Fan-Out. המומנטום ביישומים אלו נמשך עם הזמנות בהיקף של 20 מיליון דולר עליהן דיווחנו מוקדם יותר השבוע. יש לנו נראות טובה מאוד למחצית הראשונה של 2022."

שוק היעד העיקרי של קמטק בשנה החולפת היה סין. בפילוח גיאוגרפי, 78% מההכנסות הגיעו מלקוחות באסיה ואילו 22% מההכנסות הגיעו ממכירות ללקוחות בארצות הברית ואירופה. בשיחת הוועידה גילה המנכ"ל כי החברה מתכוונת להוציא בשנה הקרובה מערכות חדשות ובוחנת גם רכישות כדי לתמוך בצמיחה.

חברת קמטק מספקת ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS ורכיבי RF. התחזיות של החברה נשענות גם על התופעה שלפיה הצמיחה בשוק הבדיקה והמדידה בתעשיית השבבים (Inspection and Metrology) גדולה יותר מהיקף הצמיחה של שוק השבבים כולו: המוצרים החדשים, דוגמת רכיבים לשוק הדור החמישי, מיחשוב עתיר ביצועים או תעשיית הרכב, הם עתירי בדיקות מכיוון שהם מיוצרים כיום בגיאומטריות מורכבות ומחומרים חדשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: מארזים מתקדמים , קמטק