סטיקספיי נכנסת לנסד"ק באמצעות עסקת ספאק

9 מרץ, 2022

המיזוג יבוצע לפי שווי חברה של 632 מיליון דולר. מעסיקה 210 עובדים. עם השלמת העיסקה היא תגייס הון נוסף בהיקף של כ-230 מיליון דולר. יאל גת: "אנחנו מספקים את האתים והדליים עבור בהלת הזהב של המאה ה-21"

חברת סטיקספיי (SatixFy) מרחובות חתמה על עיסקת מיזוג עם חברת המדף הבורסאית (SPAC) האמריקאית Endurance Acquisition Corp הנסחרת בבורסת נסד"ק. המיזוג בוצע לפי שווי חברה של 632 מיליון דולר, ואושר על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. במסגרת העיסקה תגייס סטיקספיי כ-230 מיליון דולר: סכום של 201 מיליון דולר יגיע מקרן נאמנות של Endurance, ועוד 29 מיליון דולר יגיעו ממשקיעים מוסדיים המעורבים בעיסקה ושיבצעו את ההשקעה באמצעות הנפקת מניות פרטית.

מייסד משותף ומנכ"ל סטיקספיי, יואל גת, אמר שהחברה "מספקת את האתים והדליים עבור בהלת הזהב של המאה ה-21". לדבריו, ההון שיגוייס בעיסקה יאפשר לחברה לצמוח בשוק שהיא מעריכה את היקפו בכ-20 מיליארד דולר בשנת 2029. "יש בידינו מספיק נתונים כדי להעריך שהמכירות בשנת 2022 יגיעו להיקף של כ-40 מיליון דולר לפחות. ההון שיגוייס באמצעות העיסקה הזאת יאפשר לנו לבצע התרחבות גדולה מאוד אשר תתבטר בצמיחה במכירות ובריווחיות כבר בשנת 2023".

שני הלקוחות הגדולים: טלסאט ו-OneWeb

חברת סטיקספיי הוקמה בשנת 2012 על-ידי יוצאי החברות גילת רשתות לוויין ו-RaySat. החברה מפתחת שבבי ASIC ומסופי תקשורת לווייניים עבור יישומי דטה, ועד היום השקיעה כ-180 מיליון דולר (מהם 70 מיליון דולר מסוכנות החלל הבריטית) עבור פיתוח שבבים ייחודיים המשמשים בעיקר במערכי לוויינים מנמיכי רום (LEO). הטכנולוג הראשי של אנדוראנס, גרהאם שואו, הסביר שתעשיית התקשורת הלוויינית נמצאת בתהליך שינוי מהפכני כדי לעמוד בצורכי כלכלת המידע המקושר.

הדבר מתבטא בפרוייקטים גדולים להקמת מערכי לוויינים דוגמת מערכת Starlink של SpaceX, מערך OneWeb, לווייני Lightspeed של Telesat, פרוייקט Kuiper של אמזון ופרוייקטים דומים בסין ובמקומות נוספים בעולם. מדובר בהשקעה כוללת של יותר מ-100 מיליארד דולר. שני הלקוחות הגדולים ביותר של החברה הן טלסאט הרוכשת ממנה תחנות קרקע, וחברת OneWeb הרוכשת ממנה מסופים אוויריים ותקבל בעתיד גם תחנות קרקע.

12 מיליון מסופים לווייניים בשנת 2028

להערכת יואל גת, סטיקספיי מקדימה את המתחרים בכשנתיים לפחות. "מודמי ה-ASIC שלנו תומכים בתקנים החדשים ביותר של DVB-S2X". לחברה יש כיום צבר הזמנות למספר שנים קדימה בהיקף של כ-400 מיליון דולר. "שוק ה-LEO מהווה הזדמנות צמיחה גדולה עבורנו. בשנת 2028 יימכרו כ-12 מיליון מסופים במחיר של כ-500 דולר ליחידה, בהשוואה למחיר של כ-2,00 דולר כיום, כאשר לטכנולוגיה שלנו יהיה תפקיד מרכזי בהוזלת המחיר. שוק ה-Wi-Fi המטוסים נמצא בצמיחה, וצפוי לצרוך עשרות אלפי מסופים אוויריים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חברת איירבאס, ובחודש מאי 2022 נבצע הדגמה טכנולוגית.

"במקביל, מתפתח כיום שוק חדש של תשתיות 5G באמצעות לווייני LEO. השבבים שלנו מסוגלים לסייע ללוויין להיות מקושר עם 128 תחנות בסיס סלולריות בו-זמנית". כיום החברה פועלת ממספר מרכזים בעולם: הנהלת החברה בישראל ויש לה גם מרכזי פיתוח בבריטניה העובדים בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל הבריטית, מרכז פיתוח אנטנות בבולגריה ומרכז פיתוח שבבים בארה"ב. החברה מעסיקה כ-210 עובדים, בהם 50 מתכנני שבבים, 50 מהנדסי חומרה ותוכנה ו-60 מהנדסים המפתחים מערכות ואנטנות.

עוד על החברה ומוצריה: SatixFy

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , חלל , סמיקונדקטורס , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: סטיקספיי