צמיחה קלה בהכנסות תאת טכנולוגיות ב-2021

13 מרץ, 2022

הסתכמו ב-78 מיליון דולר, עלייה של 3.4% לעומת 2020 אך עדיין נמוך משמעותי מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה, שפגע קשות בעולם התעופה. החברה חתמה על חוזים אסטרטגיים על האניוול ומעבירה את הייצור לארה"ב

[בתמונה: מטה החברה בגדרה]

חברת תאת טכנולוגיות מגדרה (TAT Technologies) מגדרה סיימה את שנת 2021 עם הכנסות של 78 מיליון דולר, צמיחה קלה של 3.4% בהשוואה ל-75.3 מיליון דולר ב-2020. עם זאת, עדיין מדובר בהיקף הכנסות הנמוך משמעותית מהכנסות החברה לפני פרוץ מגפת הקורונה: ב-2019 עמדו הכנסותיה של תאת על 97.4 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, תאת רשמה ב-2021 הפסד נקי של 4 מיליון דולר וסיימה את השנה עם מאזן חוב של 0.5 מיליון דולר. ברמה העסקית, תאת חתמה ב-2021 על שני חוזים אסטרטגיים עם חברת Honeywell האמריקאית שבמסגרתו היא תספק שירותי תחזוקה, תיקון ושיפוץ (MRO) למשך 10 שנים עבור יחידות הנעת-עזר (Auxiliary Power Unit) של הניוול המותקנות במטוסי בואינג 777 ו-737 ואירבאס 320. היחידות האלה הינן מנועי סילון קטנים אשר לא משמים להנעת המטוס, אלא לאספקת אנרגיה למערכות הפנימיות שלו.

בתאת מייחסים חשיבות אסטרטגית לחוזים הללו עם האניוול, ובעקבות כך החברה מבצעת בימים אלה ארגון-מחדש של מערך הייצור שלה. במסגרת הארגון מחדש תאת מעבירה את מפעל ייצור מחליפי החום התעופתיים שלה (Aerospace Heat Exchanger) מקרית גת לעיר טולסה שבאוקלהומה, ארה”ב. לאחרונה החברה דיווחה על קבלת מענק בהיקף של 11 מיליון דולר ממדינת אוקלהומה, אשר ישמש למימון המהלך. מנכ"ל החברה, יגאל זמיר: "אנחנו כבר רואים את הפירות מהחוזים הללו ואנחנו מאמינים שהם יהוו מנוע צמיחה מרכזי עם ההתאוששות של עולם התעופה. ההשפעה של החוזים הללו על הנתונים הכספיים שלנו תתחיל להשתקף במחצית השנייה של 2022."

חברת תאת נמצאת בשליטת קרן פימי ומעסיקה כיום כ-500 עובדים. היא מייצרת ומספקת שירותי תחזוקה ושיפוץ של מערכות בקרת חום במטוסים אזרחיים וצבאיים, יחידות הנעה תעופתיות המשמות להתנעת מנועי סילון ולאספקת כוח לצורכי מערכות המטוס הפנימיות, וייצור חלקים של מנועי סילון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Honeywell , תאת