גונן ברקן עוזב את GM כדי לעמוד בראש פיתוח המכ"ם של ארבה

21 מרץ, 2022

ברקן עמד בראש צוות פיתוח המכ"ם של ג'נרל מוטורס וכעת ינהל את פיתוח המכ"ם של ארבה, שגם כן מיועד לשוק הרכב. "התפעלתי מהישגיה הטכנולוגיים של החברה"

חברת ארבה (Arbe Robotics) הודיעה על מינויו של גונן ברקן, מי שעמד בראש צוות הפיתוח של המכ"ם של יצרנית הרכב האמריקאית GM, לתפקיד סמנכ"ל המו"פ של החברה. במסגרת תפקידו, ברקן יתווה את האסטרטגיה הטכנולוגית של החברה ואת המפרטים הטכניים של מוצרי החברה, ויוביל את צוות המו"פ של ארבה.  בחודש שעבר מונה יאיר שמיר, מנהל שותף בקרן ההשקעות קטליסט ולשעבר יו”ר התעשייה האווירית, ליו"ר דירקטוריון החברה.

ברקן עבד ב-GM בשש השנים האחרונות. בשנתיים האחרונות שימש בתפקיד Radar Development Lead, במסגרתו הוביל את הפיתוח והאינטגרציה של מכ"ם הבית של GM, שמשמש במערכות ADAS וגם ישמש ברכבים אוטונומיים עתידיים של יצרנית הרכב מדטרויט. בהודעת המינוי נכתב כי במסגרת תפקידו ב-GM ברקן קיים קשרים עם כ-80% מתעשיית המכ"ם לרכב, מחברות סטארט-אפ ועד ספקיות של רכיבים (Tier-1) ושל מערכות (Tier-2). ברקן אמר: "אני עוקב אחר החברה מראשית דרכה והתפעלתי מהישגיה הטכנולוגיים."

מכ”ם במקום LiDAR

ארבה פיתחה שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave – FMCW, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בעלי תדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים במערכת המכ”ם. להערכת החברה, המכ”ם שלה מייתר לחלוטין את הצורך בחיישני LiDAR ברכב.

שבבי המכ”ם של ארבה מפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. ערכת הפיתוח של החברה כוללת מודול של מערכת מכ”ם מלאה בעלת טווח גילוי של עד 300 מטר ברמת דיוק של עד 7.5 ס”מ. היא מזהה תנועה ברזולוציה של עד 0.1m/sec וכוללת מערך של 48 אנטנות שידור ו-48 אנטנות קליטה.

גונן ברקן

חברת ארבה נמצאת עדיין בשלב המו”פ ורק בשנת 2020 היא החלה במכירות בהיקף קטן, אשר הסתכמו בכ-332,000 דולר. ממסמכי הסכם המיזוג עם חברת הספאק שהוביל להנפקה בנסד”ק, עולה ש-20 חברות שרכשו את הדוגמאות של שבבי המכ”ם של ארבה, מהן 14 חברות נכנסו לשלבי הערכה מתקדמים. בהן: חמישה יצרני רכב גדולים, ושתי חברות המפתחות כלי-רכב אוטונומיים. אחת מהן היא חברת AutoX הסינית, אשר מפתחת מוניות רובוטיות (RoboTaxi) ברמת Level-4 ומתכננת לשלב בהן 400,000 מערכות מכ”ם מבוססות ארבה ב-5 השנים הבאות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חברות סטראט-אפ , חדשות , מינויים , מכ"ם

פורסם בתגיות: ארבה רובוטיקס , גונן ברקן