גוגל בחרה בפתרון המיקרו-מיקום של אוריינט

7 אפריל, 2022

הפתרון של אוריינט מספק שירותי מיקום בתוך מבנים סגורים כמו חנויות קמעונאיות ומסייע להכווין להכווין את הלקוח במדויק אל המוצר המבוקש, ללא צורך בהתקנת חומרה בחנות. לאחרונה הכריזה אוריינט על שיתוף פעולה עם Instacart

[בתמונה: מנכ"ל אוריינט מיקי בלטר]

חברת גוגל (Google) בחרה בפתרון המיקרו-מיקום (micro-location) של חברת אוריינט (Oriient) הישראלית כחלק מחבילת שירותי הענן שהיא מספקת לקמעונאים. פתרון התוכנה של אוריינט מאפשרת לאנשים לנווט בקלות ובמדויק בתוך מבנים סגורים כמו מרכזי קניות וחנויות קמעונאיות גדולות, ללא צורך בהתקנת חומרה במבנה. לקוחות קמעונאיים של גוגל קלאוד יוכלו להשתמש בפתרון כדי לאפשר לצרכנים למצוא ביתר קלות בחנויות גדולות את המוצרים שהם מחפשים ולנווט לפי רשימת קניות. הפתרון גם יסייע גם ללקטים למצוא מוצרים במחסנים של אותן חנויות.

הפתרון של אוריינט, אשר עושה שימוש בחיישן המגנטי המצוי בכל סמארטפון, מתבסס על מיפוי העיוותים הקלים שיוצרים מבנים גדולים בשדה המגנטי של כדור הארץ, עקב תכולת הברזל שבהם. הפתרון של החברה לומד את המבנה הפנימי של החלל על סמך אותם עיוותים מגנטיים, ומייצר מפה דינמית, בדומה לשירות המפות של גוגל, המסוגלת להכווין את המשתמש אל המוצר, החדר או הדלפק המבוקשים, ברמת דיוק של מטר אחד.

הפתרון של אוריינט אינו מצריך התקנת חומרה באתר. החברה מספקת שירות לרשתות קמעונאיות לצורך פיתוח יישומים מבוססי ניווט, כמו למשל הכוונת הלקוח לפי מוצר או לפי רשימת קניות. בנוסף, הפלטפורמה מספקת אנליטיקה מקיפה על התנהגות הצרכן בחנות, כדי ללמוד את דפוסי הקנייה והשיטוט של הלקוחות, לשפר את התצוגה ולהציע פרסומות ממוקדות. הפלטפורמה יודעת לזהות את זהות המוצרים בכל מדף על בסיס נתונים של סריקות ברקוד שמבצעים צרכנים באמצעות הסמרטפון.  

אוריינט, שהוקמה ב-2017, השלימה את פיתוח הפתרון בשנה שעברה והחלה בחודשים האחרונים בחדירה המסחרית לשוק. לקוח משמעותי עליו הכריזה באחרונה הוא אפליקציית המשלוחים Instacart, שהכנסותיה ב-2020 נאמדו ב-1.5 מיליארד דולר. האפליקציה, שדומה במתכונתה לאפליקציית Wolt וזכתה כמותה לתנופה גדולה בעקבות מגפת הקורונה, מאפשרת לצרכנים להזמין משלוחי קניות מסופרמרקטים וחנויות מכולת. הטמעת הפתרון של אוריינט מאפשרת לאדם המבצע את המשלוח לאתר ביתר קלות ומהירות את המוצרים המבוקשים בהזמנה ובכך מקצר ומייעל את תהליך הליקוט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות