נפטר יואל גת, ממייסדי גילת, רייסאט וסטיקספיי

10 אפריל, 2022

יואל גת זכרונו לברכה, היה אחד מהיזמים הסדרתיים החביבים והמרשימים בישראל וזכה פעמיים בפרס ביטחון ישראל. הוא נפטר בסוף השבוע ממחלה קשה, והובא למנוחות בבית העלמין של מושב רמת רזיאל

יואל גת, אחד מהיזמים הסדרתיים המרשימים בישראל, נפטר בסוף השבוע ממחלה קשה, והובא ביום א' למנוחות בבית העלמין של מושב רמת רזיאל. יואל גת היה ממייסדי חברת גילת רשתות לוויין, חברת רייסאט וחברת סטיקספיי, שאותה הוא ניהל עד לימים האחרונים. גת הוא בוגר הטכניון בתחום הנדסת אלקטרוניקה. לאחר הלימודים שירת ביחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין בצה"ל ובמסגרת פעילותו ביחידה קיבל פעמיים את פרס ביטחון ישראל. בשנת 1987 הוא היה מיוזמי וממייסדי חברת גילת רשתות לוויין שאותה הוא ניהל במשך 16 שנים. החברה נכנסה לשוק מסופי התקשורת הלווייניים הזעירים ונסחרת כיום בנסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-1.6 מיליארד שקל.

בשנת 2003 הוא פרש מגילת והקים את חברת RaySat אשר התמקדה בפיתוח אנטנות בעלות פרופיל נמוך עבור מערכות תקשורת לוויינית ניידות. חברת רייסאט נירכשה על-ידי גילת בשנת 2010. בשיחה עם Techtime לאחר הפרישה, הוא סיפר שלדעתו עומדת להתחולל מהפיכה בתעשיית התקשורת הלוויינית, אשר החברות הגדולות עדיין לא מודעות לה. הוא האמין שהכיוון יהיה של לוויינים דיגיטליים זעירים וזולים, ולכן יש צורך בפיתוח שבבים גדולים ורבי-עוצמה עבור התקשורת הלוויינית. בשנת 2012 הוא ייסד ביחד עם יואב ליבוביץ את חברת סטיקספיי (SatixFy), אשר מתמקדת בפתרונות תקשורת לווייניים המבוססים על שבבי ASIC ומסופי תקשורת שהיא מפתחת ומייצרת, בעיקר עבור השוק הצומח של לוויינים מנמיכי-רום (LEO).

"בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של יואל, אדם בעל חזון עמוק והכוח המניע מאחורי הקמת והצלחת סטיקספיי״, אמר יואב ליבוביץ, יו״ר משותף וסמנכ״ל הכספים של סטיקספיי. ״יואל היה שותפי יותר משלושים שנה, ויחסר לי כחבר אישי וכשותף מקצועי ועסקי. יואל היה יזם אמיתי, הקים והרים חברות חדשות, טכנולוגיות ושווקים. נמשיך לקיים את חזונו ולהוביל את החברה להמשך הצמיחה. אנו שולחים את תנחומינו הכנים לאישתו סימונה, ילדיהם, ומשפחותיהם. מחשבותינו ותפילותינו איתם בשעת צער זו".

סטיקספיי החלה לפני מספר חודשים בתהליך שינוי בדרג הניהולי, והודיעה על כניסת מנכ״ל חדש ב-26 ביוני 2022. החברה מסרה, כי היא צפויה להודיע על זהות המנכ״ל החדש בתוך כמה שבועות, עם סיום מחויבותו בתפקידו הנוכחי. עד אז ישמש ליבוביץ כמנכ״ל זמני. יואל גת השתתף בתהליך בחירת המנכ"ל החדש. "מאז שהקמנו את החברה הגענו להישגים רבים מאוד, אולם בקושי מגרדים את פני השטח של ההזדמנות העומדת בפנינו", מסר גת רק לפני כשבוע. חברת סטיקספיי נמצאת בפני הנפקה בנסד"ק. בחודש היא חתמה על הסכם מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית Endurance Acquisition לפי שווי חברה של 632 מיליון דולר.

ההסבר של החברה למניע שמאחורי עסקת המיזוג, עולה בקנה אחד עם ההערכות של יואל גת מלפני עשור. רבים מעובדיו ושותפיו העסקיים של יואל גת זוכרים אותו בזכות חביבותו, חוכמתו והאופטימיות וההתלהבות הרבים שהוא ידע לנסוך בהם. יהי זכרו ברוך.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות

פורסם בתגיות: יואל גת