ארבה השיקה מכ"ם חדש לרכב

9 מאי, 2022

המכ"ם החדש מאפשר זיהוי של רכב ממרחק של 800 מטר ושל הולך רגל ממרחק של 350 מטר. סמנכ"ל בכיר מפולקסווגן מצטרף לדירקטוריון החברה

חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics) השיקה את הדור החדש של שבבי המכ"ם למערכות עזר בטיחותיות (ADAS) ונהיגה אוטונומית. השבבים החדשים מציגים שיפורים משמעותיים בטווח החישה ובצריכת האנרגיה, ולדברי החברה נותנים מענה בטיחותי לכל תרחישי הנהיגה ועבור כל סוגי כלי הרכב, כולל מסחריות, משאיות ורובוטי משלוחים.

בחברה מציינים כי השבבים מזהים מגוון עצמים בתרחישי נהיגה מורכבים כגון רכב מתחת לגשר, צמיג על הכביש, הולך רגל ליד מעקה ביטחון, זיהוי אופנוען במרחק של למעלה מ-250 מ', ועוד. השבבים החדשים הם בעלי טווח זיהוי של הולכי רגל ודו-גלגלי ל-350 מ', ושל זיהוי רכבים ל-800 מ', מה שמאפשר בטיחות גבוהה בתרחישי נהיגה כגון פניות בלתי-מוגנות שמאלה, פנייה בצומת T והשתלבות בכביש מהיר.

בתוך כך, הודיעה היום החברה על מינויו של אלכסנדר היצינגר, לשעבר סגן נשיא בכיר לנהיגה אוטונומית בקבוצת פולקסווגן וחבר מועצת המנהלים של חטיבת המסחריות של פולקסווגן, למועצת המנהלים של  החברה.

בקבוצת פולקסווגן הוביל היצינגר את פיתוח הנהיגה האוטונומית, היה חבר במועצת המנהלים של חטיבת המסחריות של פולקסווגן, ולאחר מכן שימש כמנכ"ל חברת Artemis GmbH. לפני שהגיע לקבוצת פולקסווגן, שימש היצינגר כמנהל עיצוב המוצר עבור תחבורה אוטונומית בחברת אפל, שם היה אחראי על הבנייה וההובלה של צוות תחום הרכב בחברה. הוא גם שימש כמנהל הטכני והמהנדס הראשי של הפורשה 919.

מינויו של היצינגר חותם את מהלך צירופם של אישים מובילים בתעשיית הרכב והתחבורה החכמה לארבה בחודשים האחרונים, כאשר קדמו לו מנכ"ל ומייסד פורשה דיגיטל לשעבר תילו קוסלובסקי שהצטרף לדירקטוריון, וכן גונן ברקן, שהפך לאחרונה לסמנכ"ל בכיר לענייני רדאר, לאחר שהחזיק בתפקיד המקביל במרכז הפיתוח של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס.

מכ”ם במקום LiDAR

ארבה פיתחה שבבי מכ”ם לרכב המבוססים על טכנולוגיית Frequency Modulated Continuous Wave – FMCW, שבה מתבצע שידור רציף של אותות בעלי תדר משתנה (Chirp signal), והמרחק של האובייקטים מחושב בהתאם להפרשי התדר והמופע (פאזה) בין האותות המשודרים והאותות הנקלטים במערכת המכ”ם. להערכת החברה, המכ”ם שלה מייתר לחלוטין את הצורך בחיישני LiDAR ברכב.

שבבי המכ”ם של ארבה מפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. חברת ארבה נמצאת עדיין בשלב המו”פ ורק בשנת 2020 היא החלה במכירות בהיקף קטן, אשר הסתכמו בכ-332,000 דולר. ממסמכי הסכם המיזוג עם חברת הספאק שהוביל להנפקה בנסד”ק, עולה ש-20 חברות שרכשו את הדוגמאות של שבבי המכ”ם של ארבה, מהן 14 חברות נכנסו לשלבי הערכה מתקדמים. בהן: חמישה יצרני רכב גדולים, ושתי חברות המפתחות כלי-רכב אוטונומיים. אחת מהן היא חברת AutoX הסינית, אשר מפתחת מוניות רובוטיות (RoboTaxi) ברמת Level-4 ומתכננת לשלב בהן 400,000 מערכות מכ”ם מבוססות ארבה ב-5 השנים הבאות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , מכ"ם , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ארבה רובוטיקס , מכ"ם