proteanTecs גייסה 45 מיליון דולר מ-Addition

11 מאי, 2022

ההשקעה מצד קרן ההון-סיכון האמריקאית מעלה את סך גיוסיה ל-200 מיליון דולר. החברה פיתחה טכנולוגיה לאיסוף נתוני טלמטריה מתוך השבב עצמו לכל אורך חיי המוצר

[בתמונה: אנשי ההנהלה של proteanTecs ו-Addition]

חברת proteanTecs מחיפה, שפיתחה טכנולוגיה לניטור תהליכים בתוך רכיבים, השלימה גיוס הון נוסף בהיקף של 45 מיליון דולר, שהושקעו בחברה על ידי קרן ההון-סיכון האמריקאית Addition, שמתמקדת בהשקעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. ההשקעה הנוכחית מעלה את סך גיוסיה של החברה ל-200 מיליון דולר, ובכוונתה להשתמש בכספים להמשך הפיתוח והפריסה הגלובלית. אדישן מצטרפת למשקיעים אסטרטגיים שהשקיעו בסבבים קודמים, ובהם Koch, מדיהטק ואדוונטסט לצד פורשה ואלייד גרופ (חברה בת של צ’מפיון מוטורס).

חברת proteanTecs פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאיסוף מידע על תהליכים המתחוללים בתוך הרכיב עצמו. לצורך זה היא הגדירה את המושג טלמטריה בתוך שבב (Universal Chip Telemetry – UCT), שהוא תהליך שבו השבב מספק נתוני מצב שונים, המשמשים לצורך ניתוח שוטף של התנהגותו. בשלב התכנון משלבים בו מעגלים זעירים (UCT Agents) המשמשים כסוכנים לאיסוף מידע כמו טמפרטורה, זמני השהייה, זרמים וכדומה.

לאחר יציאת השבבים הראשונים מקו הייצור (Tapeout) מתחיל תהליך למידת השבב באמצעות מערכת בינה מלאכותית הבודקת את התנהגותו במאות תסריטי פעולה. התהליך נמשך גם כאשר השבב מותקן בכרטיסים אלקטרוניים: הטכנולוגיה מאפשרת לאסוף נתונים מהסנסורים המצויים בשבב, להזין אותם למערכת ניתוח ובינה מלאכותית, ולהפיק תובנות על תפקודו לאורך כל חיי המוצר.

אחד משווקי היעד המרכזיים של proteanTecs הוא שוק היעד. לפני כשנה הודיעה שיצרנית שבבי המכ”ם לרכב, Uhnder מאוסטין, טקסס, תשלב את מערכת הניטור שלה בתוך שבבי המכ”ם שהיא מייצרת. לחברה גם הסכם עם יצרנית מערכות הרכב Magna, אשר התחייבה להשתמש ברכיבי המכ”ם של Uhnder החל משנת 2022.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: proteanTecs