אריק קורקוס מונה למנכ"ל מדטרוניק ישראל

15 מאי, 2022

מחליף את ירון יצהרי אשר פרש מהתפקיד בחודש אוקטובר 2021. מדטרוניק רכשה חברות ישראליות בכ-4 מיליארד דולר ומעסיקה כיום כ-1,000 עובדים בארץ בפיתוח, בייצור ובתמיכה בלקוחות

בתמונה למעלה: מנכ"ל מדטרוניק ישראל, אריק קורקוס. צילום: מדטרוניק

אריק קורקוס מונה לתפקיד מנכ"ל מדטרוניק ישראל (Medtronic Israel), במקומו של ירון יצהרי אשר פרש מהתפקיד בחודש אוקטובר 2021. קורקוס הוא בעל ניסיון ניהולי של יותר מ-20 שנה בתעשיית הבריאות, מהם 11 שנים בחברת מדטרוניק ולפני-כן 4 שנים כמנהל מכירות בחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. במסגרת עבודתו במדטרוניק שימש כמנהל חטיבת הטיפול בהפרעות קצב הלב בישראל, וחבר הנהלת החברה באירופה, תפקיד שבמסגרתו היה אחראי על ניהול פעילויות בתחום הקרדיולוגיה.

מדטרוניק היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם של מכשור רפואי ומעסיקה כיום כ-90,000 עובדים. בישראל החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים בתחומי הפיתוח והייצור של מערכות רפואיות, וכן תמיכה בשוק המקומי. בשנים האחרונות החברה ביצעה מספר רכישות בישראל, בהיקף כולל של כ-4 מיליארד דולר. העיסקה הגדולה ביותר היתה רכישת חברת מזור רובוטיקס בשנת 2018 תמורת כ-1.64 מיליארד דולר. מזור נחשבת לחלוצה עולמית בתחום הרובוטיקה לניתוחי גב, ופיתחה מערכות הנחיה רובוטיות לביצוע ניתוחי עמוד שדרה, המאפשרות למקם ברגים אורתופדיים בחוליות באופן מדויק.

בשנת 2014 רכשה מדטרוניק את חברת קובידיאן האירית תמורת כ-42 מיליארד דולר. המהלך הכניס אותה עמוק אל תוך השוק הישראלי, מכיוון שקובידיאן ביצעה רכישות רבות בישראל בהיקף כולל של כ-1.5 מיליארד דולר. בין השאר היא רכשה את Given Imaging (החלוצה העולמית של אנדוסקופיה באמצעות גלולה נבלעת), את חברת אורידיון שפיתחה ציוד לבדיקת פחמן דו-חמצני בנשימה, את חברת Super Dimension שפיתחה טכנולוגיית ניווט פנים גופית אלקטרומגנטית לבדיקת דרכי הנשימה, ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מינויים , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: מדטרוניק , קורקוס