סמארט-שוטר ורובוטים חשפו רובוט קרבי אוטונומי

6 יוני, 2022

הרובוט, המסוגל להתנייד בתנאי שטח קשים, מצויד בעמדת ירי וכוונת חכמה המאפשרת להתביית אוטומטית על מטרות, לרבות רחפנים. שתי החברות הישראליות יציגו את הפיתרון בתערוכה בטחונית בפריז

חברת סמארט-שוטר (Smart Shooter) וחברת רובוטים (Roboteam) חשפו פיתוח משותף של רובוט קרבי אוטונומי המצויד בעמדת ירי, אשר באמצעות כוונת מיוחדת, מבוססת AI, מתבייתת אוטומטית על המטרה ופוגעת בה ברמת דיוק מקסימלית. את הרובוט ניתן להפעיל מרחוק, באמצעות מערכת בקרה ושליטה, המאפשרת לחייל הן לתצפת על הזירה מעמדה מרוחקת ומוגנת והן לבצע ירי. כמו כן, מאחר שהכוונת של סמארט-שוטר מאפשרת לפגוע במדויק באמצעות נשק קל גם ברחפנים, הפיתרון המשולב יכול לשמש גם כאמצעי יירוט טקטי של כטב"מים בזירת הלחימה. הפיתרון מיועד גם ללוחמה אורבנית, משימות סיור והגנת גבולות.

הפיתרון המשולב הינו תוצר של אינטגרציה בין רובוט מדגם Tigr של רובוטים ועמדת הירי החכמה Smash Hooper של סמארט-שוטר. Tigr הינו רובוט הנדסה קרבית, אשר מיועד לטיפול במטענים חשודים, חומרים מסוכנים ואיסוף מודיעין. גובהו כ-95 ס"מ ומשקלו כ-75 ק"ג והוא ניתן לנשיאה על ידי שני בני אדם. הוא מסוגל להתנייד בתנאי שטח מורכבים, ובכל מזג אוויר, וגם לטפס במדרגות. שתי זרועותיו מתאפיינות ב-5 דרגות חופש, מה שמקנה לו גמישות רבה בתפעול עמדת הירי, והוא מצויד במצלמת HD ואמצעי לראיית לילה.

ה-Smash Hooper הינה עמדת ירי (מעין חצובה הקרויה בלשון צבאית גם "עמדת צידוד והגבהה"), במשקל של כ-15 ק"ג, שעליה מותקן רובה המצויד במערכת בקרת-האש החכמה Smash, מוצר הדגל של סמארט-שוטר. המערכת, הניתנת להתקנה באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער, מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית על המטרה מאפשרת לחייל לכוון הנשק ללא מאמץ, וכאשר הקנה בזווית הנכונה ההדק  משתחרר אוטומטית.

שתי החברות יציגו את הפיתרון המשותף בתערוכה הצבאית Eurosatory 2022, שתיפתח בפריז באמצע החודש. נראה כי שתי החברות מתכננות שיתוף פעולה נרחב, ולדבריהן ניתן לשלב את מערכות בקרת-האש של סמארט-שוטר על גבי כל הפלטפורמות הרובוטיות של רובוטים.

רובוטים פיתחה עד היום כ-5 רובוטים קרקעיים, ועוד רובוט מרחף (אקסקופטר) המנווט ממרחק ומיועד לשאת ולהנחית מערכות רובוטיות. כל משפחת הרובוטים של רובוטים עומדים בתקן האמריקאי JAUS/IOP, המאפשר חיבור גנרי של אמצעים על גבי המערכת בהתאם למשימה הספציפית, כמו חיישנים לאיתור חומרים מסוכנים באירועי אב”כ, אמצעי תצפית שונים וכדומה. רכיב משמעותי במערכות הוא התוכנה והאלגוריטמיקה המאפשרת למפעיל המערכות לבצע באופן אינטואיטבי פעולות מתקדמות ומורכבות בשדה הקרב, תוך היעזרות ביכולות אוטונומיות של המערכות וניהול מערך המורכב ממספר רב של פלטפורמות וסנסורים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , רובוטיקה , תעופה וביטחון