קושי בגיוסי הון? ואיאר גייסה 108 מיליון דולר

6 יוני, 2022

סך גיוסיה עלה ל-300 מיליון דולר. החברה פיתחה מכ"ם-על-שבב ליישומי בית חכם, אוטומוטיב, מדיקל ועוד. מוצר הדגל הוא גלאי המתריע על נפילת קשיש בביתו

חברת ואיאר (Vayyar) השלימה גיוס הון בסבב E בהיקף מרשים של כ-108 מיליון דולר. את הסבב הובילה זרוע החדשנות של תאגיד Koch, והשתתפו בו גם קרנות ההון-סיכון הפרטיות GLy ו-Atreides Management, ומשקיעים קיימים ובהם KDT, Battery Ventures, Bessemer Ventures, More VC, Regal Four ו-Claltech. החברה גייסה עד היום כ-300 מיליון דולר.

ואיאר פיתחה מכ”ם-על-שבב (RoC), המתבסס על מערך של עד 72 אנטנות שידור וקליטה (MIMO), הפועלות בגלי רדיו (RF) בתדר גבוה. בשל ריבוי האנטנות, המכ”ם מסוגל לבנות תמונה תלת-מימדית ב-360 מעלות של הסביבה ללא כל שימוש במצלמה. בניגוד לאמצעים אופטיים, התדר שעליו הוא מתבסס מאפשר לקלוט גם מידע המוסתר על-ידי אובייקטים, כמו למשל לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר הסימנים החיוניים של בני-אדם הנמצאים מעבר לקיר.

מוצר הדגל של החברה, Vayyar Home, הינו התקן ביתי, שניתן לתלות בפשטות על הקיר או התקרה, ומשמש כגלאי המסוגל לזהות מקרה של נפילת קשיש בביתו ולשדר אות מצוקה לקרוב משפחה או לאיש סיעוד, שיגיעו לסייע לקשיש.

מאחר שמדובר במכ”ם ולא במצלמה, השימוש בחיישן של ואיאר הינו פחות פולשני ומהווה חדירה מינימלית לפרטיות. עם זאת, ביכולתו לאבחן דפוסי התנהגות של הקשיש שעשויים להצריך התערבות, כדוגמת הליכה מרובה לשירותים, בעיות שינה, שכיבה מרובה במיטה שעשויה להעיד על דיכאון וכדומה.

חלופה ידידותית לממוגרפיה

ואיאר הוקמה בשנת 2011 על ידי המנכ”ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חיייט. בתחילת דרכה התמקדה החברה בתחום הרפואי וייעדה את חיישן גלי הרדיו שלה במטרה לשמש כמכשיר הדמאה שיהווה חלופה נגישה וזולה יותר, ובלתי מייננת, לבדיקת הממוגרפיה המקובלת לגילוי מוקדם של סרטן שד. למעשה, החברה ממשיכה בפיתוח המוצר, ולאחרונה השלימה פיתוח של אב-טיפוס נייד וקומפקטי יותר שניתן להחזיק ביד, והוא נמצא במבדקים קליניים בשיתוף בית חולים “אסותא”.

לטכנולוגיית המכ”ם של ואיאר עשויים להיות יישומים אפשריים רבים. כיום, מתמקדת ואיאר בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, האבטחה, הרפואה, הצרכנות ועוד. בתחום הרכב התמקדה עד היום החברה ביישומים של ניטור המתרחש בתוך הרכב, כדוגמת איתור מצבי הירדמות של הנהג, אי-חגירת חגורת בטיחות, מניעת שיכחת ילדים ופרמטרים נוספים על התנהגות הנוסעים ברכב. כעת, מכוונת ואיאר את  המכ”ם שלה גם לניטור הסביבה שמחוץ לרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: ואיאר