איידוק גייסה 110 מיליון דולר

16 יוני, 2022

החברה, המפתחת בינה מלאכותית לפענוח ותעדוף סריקות דימות רפואיות, גייסה עד כה 250 מיליון דולר, ופועלת ביותר מאלף מרכזים רפואיים. "אנו מסוגלים לבנות פתרונות חדשים במהירות"

חברת איידוק (Aidoc) הכריזה על גיוס הון של 110 מיליון דולר בסבב D. הסבב הובל על ידי הקרנות TCV ו-Alpha Intelligence Capital, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים Square Peg ו- General Catalyst. החברה גייסה מאז הקמתה 250 מיליון דולר.

איידוק הוקמה בשנת 2016 על ידי אלעד וולך, מיכאל ברגינסקי וגיא ריינר, שלושה בוגרי תוכנית תלפיות. איידוק פועלת בתחום הצומח של שימוש בבינה-מלאכותית לפענוח סריקות דימות כמו רנטגן, CT ו-MRI. הפלטפורמה של החברה מתממשקת לשרת של בתי החולים ובודקת באופן אוטומטי את סריקות הדימות של המאושפזים או המטופלים בחדר המיון. המערכת יודעת לזהות ממצאים חריגים כמו דימום תוך-גולגולתי, שבר בעמוד השדרה או שבץ. בדרך כלל, הרדיולוג התורן בבית החולים בודק את הסריקות לפי סדר הגעתן. המערכת של איידוק מתעדפת עבור הרדיולוג את הסריקות שעשויות להצביע על מצבי חירום המצריכים טיפול דחוף.

פיתוח האלגוריתמים מתבסס על למידת-עומק וניתוח ביג-דאטה של מיליוני תצלומים וסריקות במטרה לחלץ תבניות שמאפיינו תסמונות ומצבים רפואיים. לדברי החברה, הטכנולוגיה שלה פועלת בלמעלה מאלף מרכזים רפואיים בארצות הברית, אירופה, ברזיל ואוסטרליה וכן במרבית בתי החולים בישראל, ביניהם הדסה, איכילוב, רבין, אסותא, שערי צדק, אסף הרופא, ושיבא. יותר מ-5,000 רדיולוגים ברחבי העולם משתמשים בפתרונות של איידוק באופן יומיומי ומפענחים באמצעותם יותר ממיליון סריקות בחודש. איידוק קיבלה עד כה 9 אישורי FDA לאלגוריתמים המיועדים לזיהוי ממצאים שונים, ביניהם דימום תוך גולגולתי, שבר בעמוד השדרה ושבץ. איידוק נכללה ברשימה היוקרתית של 50 החברות הגאוניות בעולם על פי TIME.

"בשנים האחרונות הצלחנו לפתח ולספק פתרונות בינה מלאכותית לבתי חולים מהטובים בעולם, וכך לעזור לרופאים לתת את הטיפול המיטבי למיליוני חולים", אמר אלעד וולך, מייסד שותף ומנכ"ל איידוק. "אנחנו גאים מאוד במקום שהגענו אליו, הן מבחינת הטכנולוגיה החזקה שהצוותים שלנו פיתחו והן מבחינת היקף השימוש במוצרי החברה. עם זאת אנחנו יודעים שיש עוד הרים לטפס עליהם, להמשיך את המסע, לפתח מוצרי בינה מלאכותית נוספים ולהרחיב את השימוש בהם במערכות הבריאות."

"עד לפני מספר שנים זה לא היה נתפש שאפשר לשבת מאחורי מסך מחשב בתל אביב ולהשפיע על גורל חולים ברחבי העולם", אומר מיכאל ברגינסקי, מייסד שותף וסמנכ"ל טכנולוגיה באיידוק. "בזכות הרבה עבודה של הצוותים בחברה, אנחנו מסוגלים היום לבנות פתרונות חדשים בקצב מאוד גבוה, לכסות עוד מחלות ולהגיע לעוד מטופלים. אנחנו ברי מזל לעבוד בתחום שבו אנחנו מקבלים כל בוקר אימיילים מרופאים המספרים שהמערכת שלנו סייעה להם להציל חיי מטופל, וזו רק ההתחלה מבחינת מה שנוכל להגיע אליו בשנים הקרובות."

האזינו לשיחה עם סמנכ"לית השיווק של איידוק, אריאלה שוהם, מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו שעלתה בינואר 2020 (השיחה עם אריאלה מתחילה בדקה 25:00):

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: איידוק