מנכ"ל איתמר מדיקל לשעבר יסייע לאייסקיור בהאצת הצמיחה

6 יולי, 2022

גליק מונה ליועץ אסטרטגי לחברה, שמתקשה להציג צמיחה בהכסות למרות תוצאות קליניות טובות והסכמי הפצה. גליק ניהל את איתמר מדיקל עד למכירתה בחצי מיליארד דולר

חברת אייסקיור (IceCure), שפיתחה מערכת להקפאת גידולים סרטניים באמצעות חנקן נוזלי, הודיעה על מינויו של גלעד גליק [בתמונה], לשעבר מנכ"ל ונשיא חברת איתמר מדיקל, ליועץ אסטרטגי, שתפקידו יהיה לתמוך ולסייע באסטרטגיית המסחור וההוצאה לפועל של החברה, בייחוד בשווקים של ארצות הברית ואירופה. גליק שימש כמנכ"ל איתמר מדיקל, שפיתחה שעון רפואי לאבחון דום נשימה בשינה, בין השנים 2013 ל-2022, עד לרכישה על ידי חברת ZOLL Medical ב-2022 תמורת 538 מיליון דולר.

למרות תוצאות קליניות טובות והסכמי הפצה מרובים ברחבי העולם, אייסקיור אינה מצליחה להציג צמיחה משמעותית בהכנסות. בשנת 2021 הסתכמו הכנסותיה ב-4.1 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2022 נרשמה ירידה חדה של כ-48% בהכנסותיה להיקף של 750 אלף דולר בלבד, בעקבות ירידה בהכנסות מהשוק במזרח-אסיה, שבו החברה פעילה מאוד.

אחד המפתחות להאצת הפעילות המסחרית של החברה היא קבלת אישור FDA לשימוש במערכת של החברה לטיפול בסרטן השד. בחברה מעריכים כי יתרונותיה של המערכת באים לידי ביטוי בצורה המובההקת ביותר בטיפול בסרטן השד בשלבים מוקדמים, מאחר שהמכשיר מאפשר להסיר גידולים קטנים ללא צורך בהרדמה מלאה ומבלי שהליך הסרת הגידול יהיה כרוך בכריתה חלקית. כעת מאושרת המערכת בארצות הברית לטיפול בסוגים אחרים של סרטן. אייסקיור הגישה בחודש נובמבר האחרון ל-FDA בקשה להרחבת ההתוויה כך שתכלול גם סרטן שד, וממתינה לאישור.

הזרמת חנקן נוזלי ישירות אל הגידול

אייסקיור, שהוקמה ב-2006, פיתחה מערכת הפועלת בשיטה הקרויה Cryoablation, שבה משמידים את הגידול באמצעות הקפאה. המערכת של אייסקיור מאפשרת לבצע את ההליך באופן זעיר-פולשני, וזאת באמצעות החדרה של מחט דקיקה (המוגנת ב-11 פטנטים) שאותה מנווט הרופא אל הגידול באמצעות הנחיה של אולטרה-סאונד (או CT אם מדובר בגידולים בכבד, בריאות ובעצמות). לאחר הגעת המחט אל הגידול היא מקפיאה אותו באמצעות הזרמה של חנקן נוזלי אל קצה המחט שבו נמצא הגידול, וזאת מבלי לפגוע ברקמות הבריאות שמסביב.

הטיפול אורך כ–20-40 דקות לערך בהרדמה חלקית וגם אינו חייב להתבצע בחדר ניתוח. מרבית הטיפולים המתחרים מתבססים על גזים אחרים כמו ארגון והליום, שהם יקרים יותר ורדיוס הפעולה שלהם קטן יותר, ועל כן הם מצריכים שימוש במחטים רבות יותר, מה שמסבך את הניווט וגם מייקר את ההליך. יש להדגיש כי השמדת גידולים סרטניים בהקפאה יעילה בעיקר בגידולים בשלבים מוקדמים, ועל כן אבחון מוקדם הוא קריטי להצלחת הטיפול.

האזינו לשיחה עם מנכ"ל אייסקיור, אייל שמיר, מתוך תוכנית מס' 9 בפודקאסט שלנו, שעלתה בינואר 2020:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מינויים , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייסקיור , גלעד גליק