אופטימייזר תשקיע מיליוני דולרים בחברות סטארט-אפ בתחום ה-AI

6 יולי, 2022

אופטימייזר, המתמחה בייעוץ ופיתוח בתחום ה-AI והוסמכה כשותפה רשמית של אנבידיה, תשקיע בשנה הקרובה ב-10 סטארט-טפים צעירים. "חברות בתחום זקוקות להכוונה מקצועית כדי להתמודד עם אתגרים שמכשילים הרבה חברות"

חברת אופטימייזר (OpTeamizer) מיקנעם, המספקת שירותי ייעוץ ופיתוח בתחום הבינה המלאכותית, הכריזה על השקת פעילות השקעות בחברות צעירות בשלבי סיד ופרה-סיד שנכנסות לעולם הבינה המלאכותית ומתכוונות לפתח אפליקציות AI.

מהחברה נמסר כי בכוונתה להשקיע בשנה הקרובה מיליוני דולרים בכ-10 חברות סטארט-אפ ישראליות בראשית דרכן ולתרום ידע מקצועי להצלחת אפליקציות ה-AI שלהן בשוק העולמי. הטווח הכספי של כל השקעה ינוע בין 50-300 אלף דולר.

אופטימייזר נוסדה בשנת 2015 על ידי תומר גל, מומחה בעל שם בתחום ה-AI, שהשתתף בפיתוחים אסטרטגיים של אינטל ו-GE בישראל. החברה סיפקה עד היום שירותי הכשרת כוח אדם וייעוץ מגוונים בתחום ה-AI ובתחום מעבדי GPU של NVIDIA בפרט ליותר מ-90 מרכזי מו"פ של חברות ישראליות וחברות רב-לאומיות הפועלות בישראל ממגזרי התעשיות הביטחוניות, חברות Healthtech וחברות היי-טק רבות.

גל מתעתד להצטרף למועצת המנהלים של כל סטארט-אפ מושקע ולתרום את הידע של החברה לייעול מלוא מחזור החיים של פיתוח האפליקציה לרבות: הגדרת דרישות, ארכיטקטורה, תשתיות (CI/CD), שימוש בספריות, בניית מודלים של AI, ציות לרגולציה ועוד. כן תסייע אופטימייזר ליזמים באמצעות רשת הקשרים הענפה שלה עם חברות גלובליות וארגונים ישראליים גדולים.

גל: "יזמים בתחום ה-AI זקוקים לא רק למימון ראשוני אלא להכוונה מקצועית שתגדיל דרמטית את סיכויי ההצלחה שלהם בתחום מורכב, רב סיכונים  ואתגרים שמכשיל בשנים האחרונות סטארט-אפים רבים. אנו נשקיע כסף 'חכם', מגובה בעוצמה הטכנולוגית שלנו כדי לנתב סטארט-אפים לנתיב הטכנולוגי והעסקי המדויק והמבטיח ביותר, להאיץ ולהשביח את פיתוח האפליקציה ולהבטיח שהיא עונה לדרישות מוכחות של השוק. כן נבטיח מראשית הדרך ציות לרגולציה הכבדה שמאפיינת שווקים כמו רכב אוטונומי, רפואה דיגיטלית ועוד".

שותפה של אנבידיה

תומר גל וצוותו פעילים גם בקרב מגזר הסטארט-אפים ובין השאר מרכז החדשנות Road2 מחיפה בחר באופטימייזר כגוף המקצועי שבונה עבור הסטארט-אפים המשתתפים בתוכנית את המודלים של בינה מלאכותית לאפליקציות שלהם במסגרת פעילות מרכז הבינה המלאכותית למצוינות שהקימה Road2 בחסות NVIDIA. תומר גל, בעל תואר שני במדעי המחשב בתחום האצת ביצועים, נמנה גם על צוות הבודקים של רשות החדשנות לבקשות של סטארט-אפים למענקים בתחום ה-AI, ומרצה בחוג להנדסת תוכנה באורט בראודה, בקורס בינה מלאכותית.

בשנת 2018 מינתה אנבידיה את אופטימייזר לשותפה הראשונה שלה בישראל ובמזרח התיכון כחברה המוסמכת להדריך את התעשייה בישראל אודות האצת ביצועי מערכות על ידי שימוש במעבדי GPU של אנבידיה, פיתוח בבינה מלאכותית וכספקית של שירותי ייעוץ לחברות ישראליות שהחלו לאמץ את פתרונות ה-GPU של החברה עם כניסתן לעולם ה-AI.

לאחרונה מונתה אופטימייזר לשותפה במעמד NVIDIA Jetson Partner לשוק האירופי, נוסף על הישראלי, והיא תספק שירותי פיתוח, ייעוץ והכשרה למפתחים לסביבות הפיתוח של מעבדי Orin החדשים. תומר גל וצוותו מסייעים לחברות לבצע את המעבר מעולם ה-CPU לעולם ה-GPU, להאיץ את ביצועי מערכות ה-GPU החדשות, לפתח אלגוריתמיקה של בינה מלאכותית ורשתות נוירונים, לבצע אופטימיזציה של רשתות הנוירונים, ובחירה של החומרה הרלוונטית להטמעה.

אופטימייזר, שמעסיקה כיום 20 עובדים, מכשירה את המפתחים של מרכזי המו"פ בכלי הפיתוח של אנבידיה לסביבת ה-GPU עם קורסים כמו CUDA Python, CUDA C++, CUDA למערכות מרובות GPU, למידה עמוקה עבור ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה עבור סוגים שונים של נתונים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות

פורסם בתגיות: אופטימייזר , תומר גל