ראדא נסוגה מתחזית ההכנסות השנתית

6 יולי, 2022

צפתה הכנסות של 140 מיליון דולר, אך נאלצה להסיר את התחזית בשל העיכוב באישור התקציב האמריקאי, שהוביל לירידה בהיקף ההזמנות משוק היעד העיקרי של החברה. המיזוג עם לאונרדו יושלם ברבעון הרביעי

יצרנית המכ"מים ראדא (Rada) הודיעה היום (ד') בדיווח לבורסה כי היא נסוגה בה מתחזיתה להכנסות של 140 מיליון דולר בשנת 2022, שאותה הציגה ברבעונים האחרונים. הסיבה לכך היא העיכוב הממושך באישור התקציב הפדראלי של ארצות הברית, שאושר בקונגרס רק בחודש מרץ, באיחור של שישה חודשים.

מנכ"ל החברה, דב סלע, ציין בהודעה: "לוקח לנו זמן רב יותר להתאושש מהעיכוב באישור התקציב. קצב ההזמנות איטי משהערכנו בתחילה וזה משפיע על ההכנסות שלנו מארצות הברית." בעקבות ההודעה צונחת מנייתה של ראדא, הנסחרת גם בנסד"ק, בכ-9%.

עוד עדכנה היום ראדא כי הכנסותיה ברבעון השני של 2022 הסתכמו ב-22.5 מיליון דולר בלבד, בדומה לתוצאות המאכזבות שהציגה החברה ברבעון הראשון של השנה, שכבר שיקפו את הירידה בהיקף ההזמנות מארצות הברית. לאחר פרסום התוצאות לרבעון הראשון, בחודש מאי, שמרה ראדא על אופטימיות ואישררה את תחזית ההכנסות השנתית, מתוך הנחה כי במחצית השנייה של השנה יואץ קצב ההזמנות מארצות הברית וידביק את הפער.

בחודש שעבר חתמה ראדא על הסכם מיזוג לתוך ענקית האלקטרוניקה הצבאית האמריקאית Leonardo DRS, בעסקת מניות שבמסגרתה תחזיק ראדא כ-20% ממניות החברה המאוחדת. בראדא מעריכים כי העסקה תושלם ברבעון הרביעי של השנה.

חברת ראדא מפתחת מכ”מים טקטיים מבוססי-תוכנה המשמשים עבור שני יישומים עיקריים: מערכות הגנה אוויריות לגילוי ויירוט איומים קצרי-טווח, כדוגמת רחפנים, מל”טים, פגזי מרגמה וארטילריה קצרת-טווח, וכן מערכות הגנה אקטיביות (APS) המשמשות מעטפת הגנה לרכב משוריין מפני פגזי מרגמה וטילי כתף. בהם מערכת “חץ דורבן” של אלביט שבה מוטמע המכ”ם של ראדא. מדובר בשווקים הנמצאים בצמיחה, קיבלו משנה דחיפות בעקבות המלחמה באוקראינה אשר חשפה את החשיבות של מערכות נ”מ קצרות טווח להגנה בפני רחפנים, ושל מערכות הגנה אקטיבית בפני טילי נ”ט.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: דב סלע , ראדא