סמסונג התקינה את מערכות ייצוב החשמל של אלספק במפעל התרופות הגדול בעולם

11 יולי, 2022

המערכת, המשתייכת לקו מוצרים חדש של החברה למתחי ביניים, מבצעת תיקון בזמן אמת של נפילות מתח, הרמוניות וכופל הספק, ומונעת פגיעה בציוד או שיבושים באספקת חשמל

חברת Samsung Biologics, זרוע הביוטק של סמסונג המספקת שירותי ייצור לחברות תרופות, התקינה במפעל החברה בעיר סונגדו (Songdo) בדרום-קוריאה קו חדש של מערכות לייצוב מתח של חברת אלספק (Elspec) הישראלית. הקו החדש, Medium Voltage Equalizer, המיועד לייצוב מתחי ביניים (1,000-25,000 וולט) מבצע תיקון בזמן אמת של נפילות מתח, הרמוניות וכופל הספק ומונע פגיעה בציוד או שיבושים באספקת החשמל שעשויים להיגרם כתוצאה מהפרעות מתח.

המפעל של סמסונג בסונגדו [בתמונה למעלה] נחשב למפעל התרופות הגדול בעולם של קבלנית ייצור, והוא בעל כושר ייצור של 360 אלף ליטר. זהו הלקוח הפומבי הראשון שעליו מדווחת החברה עבור קו המוצרים החדש, שפותח עבורה פלח נוסף במגזר התעשייתי כמו למשל חברות מים, תשתיות ונמלים.

המערכת, המותקנת ב”ארון החשמל” או ליד מכונות הפועלות בהספקים גבוהים, מורכבת מקבלים, סלילים ומערכת מיתוג ובקרה אשר מבצעים תיקון בכל פעם שישנה אי-התאמה בין המתח לזרם כתוצאה מעומסים או שיבושים באספקת החשמל. לדברי אלספק, מה שמבדיל את מוצריה מהפתרונות המתחרים הם זמן התגובה המהיר של המערכת, שנאמד בעשרות עשיריות השנייה, ונצילות אנרגתית גבוהה מאוד של 99.2%. 

מלבד שיפור איכות החשמל, מפעלים רבים מתקינים מערכות מעין אלה כדי להימנע מקנסות בגין “כופל הספק”. מכונות מסוימות, בייחוד מנועים גדולים, צורכים בנוסף לצריכת החשמל הרגילה אנרגיה נוספת הקרויה אנרגיה ריאקטיבית. אנרגיה זו אינה ניתנת לניצול והיא בגדר אנרגיה מבוזבזת. חריגה מהרף שנקבע על ידי חברת החשמל מוביל לקנסות חודשיים.

המערכת החדשה

בין לקוחות החברה נמנים חברות חשמל ואנרגיה מתחדשת, מפעלים לייצור רכב, פלסטיק וברזל, וכן מקומות הרגישים לשיבושים באספקת החשמל כמו בתי חולים וחוות שרתים. הכנסות החברה מתחום זה ב-2021 הסתכמו ב-35 מיליון שקל.

קו המוצרים השני של החברה הינו מכשירי מדידה לניטור רשת החשמל, המסוגלים להקליט באופן רציף את גלי המתח והזרם ברזלוציה גבוהה של עד 1,024 דגימות למחזור למשך תקופת זמן ממושכת, עד שנתיים, בניגוד לפתרונות קיימים בשוק, שקיבולת האחסון שלהם מספיקה לימים ספורים בלבד ברזולוציות נמוכות. נתונים אלה מסייעים בחקר תקלות ותחזוקה מונעת. יצרניות חשמל מאנרגיות מתחדשות מתקינות מכשירים אלו בנקודת החיבור של אתר הייצור אל רשת החשמל. מכשירים אלו משמשים מצד אחד כבקרים ומהצד השני כ קופסא שחורה (BlackBox) אשר מודדת באופן רציף וברזולוציה גבוהה את כלל נתוני החשמל כך שבמקרה של תקלה יהיה ניתן לבצע ניתוח מדוייק של התקלה, מקורה ומניעתה בהמשך. להערכת החברה, מכשירי המדידה שלה מותקנים בכרבע מחוות הרוח בעולם ע"י שיתוף פעולה עם ייצרניות טורבינות הרוח המובילות בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות