נקודת האור של אינטל: מובילאיי צמחה ב-41%

31 יולי, 2022

מכירות מובילאיי, המתוכננת להתפצל מאינטל, הגיעו ל-460 מיליון דולר ולריווחיות של 190 מיליון דולר. דיווחה על פיילוט מוצלח של מערכת החישה ההיקפית Supervision ועל עדכון תוכנה מרחוק ראשון מסוגו בתעשייה

בתמונה למעלה: מכונית חשמלית של Zeekr הסינית, המצוידת במערכת החישה ההיקפית SuperVision של מובילאיי

בשעה שחברת אינטל הציגה תוצאות כספיות מאכזבות לרבעון השני של 2022, דיווחה החברה הבת מובילאיי (Mobileye) דיווחה על זינוק של 41% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של כ-460 מיליון דולר. מדובר בגידול מרשים במיוחד, מכיוון שקצב ייצור כלי-הרכב בעולם לא צמח במהלך הרבעון בהשוואה לשנת 2021. מובילאיי גם הציגה שיעור ריווחיות גבוה של 41% ורווח תפעולי של 190 מיליון דולר – צמיחה של 43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

החברה דיווחה שזכיות תכנון חדשות מהמחצית הראשונה של 2022 הגדילו את צבר ההזמנות שלה ב-37 מיליון יחידות. יכול להיות שמדובר באחד מהדוחות האחרונים שמפרסמת מובילאיי כיחידה עסקית בתוך אינטל: בדצמבר 2021 הודיעה אינטל על כוונתה להנפיק את מובילאיי בבורסה, בשיעור שבו היא כבר לא תיחשב לחברה בת שלה. ההחלטה נובעת מהאסטרטגיה של אינטל להתמקד בבניית כוחה כיצרנית שבבים מובילה. לפני מספר שבועות התפרסמו דיווחים בתקשורת שלפיהן הוחלט לדחות את מועד ההנפקה של מובילאיי עד להתייצבות שוק ההון.

פיילוט עם יצרנית רכב אירופית ועדכון מרחוק של מכונית סינית

מובילאיי מסרה שלאחרונה היא השלימה ניסוי פיילוט עם יצרנית רכב אירופית מובילה, שבמסגרתו נבחנה מערכת החישה ההיקפית SuperVision לאורך 2,000 ק"מ בכל סוגי הכבישים ביום ובלילה. המערכת מספקת יכולות ADAS, ויכולות נהיגה אוטונומית ללא ידיים על ההגה (Hand Free) בכבישים בין עירוניים, לרבות מעבר נתיבים וביצוע חנייה אוטומטית. מערכת SuperVision מבוססת על 11 מצלמות המותקנות בכלי הרכב מכל צדדיו: שבע מצלמות לצילום רחוק וארבע מצלמות לצילום אובייקטים הסמוכים למכונית.

המידע מכל המצלמות מעובד באמצעות שני שבבי EyeQ5 High של החברה, אשר מקבלים במקביל את נתוני הדרך המגיעים מהמפה האקטיבית (Roadbook) המיוצרת על-ידי מערכת Road Experience Management, שהיא טכנולוגיית מיפוי אקטיבית בנסיעה, המיושמת על-ידי מובילאיי והשותפות העסקיות שלה. בסך הכל, מובילאיי הספיקה למפות באמצעות REM כ-8.6 מיליארד קילומטרים של כבישים ברחבי העולם, באמצעות 1.6 מיליון כלי-רכב המצוידים בתוכנת המיפוי.

היבט מהותי במערכת SuperVision היא היכולת לבצע עדכוני תוכנה משמעותיים מרחוק (OTA). לפני כשבועיים ביצעה מובילאיי עדכון של חבילת ה-ADAS בעשרות אלפי מכוניות חשמליות של Zeekr, מותג פרימיום של יצרנית הרכב הסינית Geely. רכבי Zeekr מצוידים במערכת החישה ההיקפית SuperVision. העדכון, שלטענת מובילאיי הוא אחד המורכבים שבוצעו באמצעות עדכון מרחוק בתעשיית הרכב, שדרג מספר יישומי עזר לנהג הדרושים במהלך נסיעה בינעירונית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: אינטל , מובילאיי