טליט מתמזגת עם חטיבת ה-IoT של תאלס

2 אוגוסט, 2022

תאלס האירופית מעבירה לטליט את כל פעילות המודולים הסלולריים ל-IoT. תחזיק ב-25% ממניות היישות החדשה, Telit Cinterion, אשר תפעל מקליפורניה ותתמקד בעיקר בשוק ה-IoT התעשייתי

חברת טליט (Telit) רוכשת את חטיבת ה-IoT הסלולרית של ענקית הביטחון האירופית תאלס (Thales) בעסקת מניות שהיקפה עדיין לא נמסר. העיסקה צפויה להסתיים ברבעון האחרון של 2022. עם השלמתה תפעל טליט תחת השם Telit Cinterion ותהיה רשומה בקליפורניה. חברת תאלס תחזיק בכ-25% ממניות טליט סינטריון. במסגרת העיסקה, תועבר לידי החברה הממוזגת כל הפעילות של תאלס בתחום: מודולי IoT, נתבים, מודמים וכרטיסי SIM לרוב הרשתות הסלולריות, בהן 4G LTE, LPWAN ו-5G.

מטרת העיסקה היא לבנות חברה מערבית שהיא מובילה עולמית בתחום ה-IoT, בעיקר בתחומי הפתרונות התעשייתייים. במקביל, היא תפעל בשווקים אנכיים דוגמת מערכות תשלום אלקטרוניות, תשתיות אנרגיה, מערכות בריאות (e-health) ואבטחה. העיסקה גם מעניקה לטליט את היידע של תאלס בתחומי האבטחה והגנת סייבר על פתרונות IoT וקישוריות סלולרית.

חטיבת מודולי ה-IoT הסלולרית של תאלס מעסיקה כ-550 עובדים ומכירותיה בשנת 2021 הסתכמו בכ-300 מיליון אירו. כדי לחדד את המיקוד בתחום ה-IoT התעשייתי, תופרד חטיבת פתרונות ה-IoT  לרכב מהחברה הממוזגת טליט סינטריון. בהודעה המשותפת של טליט ושל תאלס נמסר שחטיבת הרכב תפעל במתכונת של חברה נפרדת.

התמקדות בארה"ב ובשוק המערבי

טליט היא יצרנית מודולי קישוריות וניווט לווייני שמקורותיה ההיסטוריים הם בישראל. בעבר היא נסחרה בבורסת AIM בלונדון, אולם בספטמבר 2021 היא נרכשה על-ידי חברת ההשקעות הבריטית DBAY Advisors ויצאה מהבורסה. בחודש יוני 2022 החברה העבירה את משרדיה הראשיים אל אירווינג, קליפורניה.

המנכ"ל פאולו דל פינו הסביר שהמעבר בוצע במסגרת "אסטרטגיה שנועדה למצב את החברה כספקית פתרונות IoT מערבית מובילה". על-פי ההערכות בתעשייה החברה מעסיקה כיום כ-800 עובדים בעולם. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-343 מיליון דולר. חברת איסטרוניקס היא הנציגה הרשמית של טליט בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תקשורת

פורסם בתגיות: טליט