PTC השיקה בישראל את תוכנת התיב"ם Creo 9.0

10 אוגוסט, 2022

רוב הפיתוח בוצע במרכזי הפיתוח של החברה בחיפה ובהרצליה. בין החידושים בגרסה החדשה: מודל דיגיטלי מדוייק של גוף האדם, המשמש לבדיקה דיגיטלית של מערכות המתופעלות על-ידי בני-אדם

חברת PTC האמריקאית השיקה בארץ את הגרסה החדשה של תוכנת התיב”ם (CAD) שלה, Creo 9.0, שמרביתה פותחה בשני מרכזי הפיתוח של החברה בהרצליה ובחיפה. התוכנה נמצאת בשימוש חברות ייצור טכנולוגיות גדולות דוגמת פרארי, וולוו, פולקסווגן, נאס"א, אינטל, פיליפס, מיצובישי, טושיבה מוטורולה ועוד. הילה כפיר, סמנכ"לית פיתוח של Creo בחברת PTC ואחראית על חלק מצוותי הפיתוח, ועל תהליך תיאום הפיתוח של המוצר כולו, סיפרה ל-Techtime שהתוכנה נמצאת בשימוש נרחב בתעשייה הביטחונית בישראל, ושימשה בין השאר לתכנון טנק המרכבה ומערכת כיפת ברזל.

כפיר: "ביצענו שיפור בתהליכי הפיתוח שבעקבותיו הצלחנו לבצע הרבה מאוד עדכונים בכל המוצר. בין השאר, בנינו מודל דיגיטלי מדוייק של גוף האדם אשר ניתן להגדיר עבורו פרמטרים שונים המייצגים אוכלוסיות יעד שונות, ואז לדמות מהו מצבו של המודל בתוך מוצר המטרה. למשל, להציבו במושב הנהג של טרקטור הנמצא בפיתוח, כדי לבחון את נוחיות התפעול, את שדה הראייה שלו ושאלות נוספות שחשוב למתכננים לקבל עליהם תשובות. המודל לדמות יכול לדמות מה קורה לאדם בזמן תאונת דרכים, ועוד".

בתמונה: סמנכ"לית פיתוח ב-PTC, הילה כפיר. צילום: תמר מצפי

הגרסה החדש כוללת חיזוק של פונקציית Generative Design: "המתכנן מגדיר מערכת אילוצים, כמו למשל כוחות על משטחים והגדרות אחרות דוגמת משקל, סוגי חומר וכדומה, ומבקש מהמערכת להפיק מודל אופטימלי של התכנון. בגרסה הנוכחית הוספנו למערכת גם יכולת לבצע אופטימיזציה על עמידת התכנון ברעידות וזעזועים". הגרסה החדשה מאפשרת מעבר חלק של הלקוחות מגרסאות קודמות של מערכת קריאו.

חברת PTC שבסיסה בבוסטון מפתחת פתרונות לניהול מחזור חיי המוצר (PLM). לחברה כ-30,000 לקוחות בעולם וכ-70 לקוחות בישראל. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-1.81 מיליארד דולר. תוכנת קריאו היא המוצר המרכזי של החברה, וחלקה העיקרי מפותח בישראל, שבה מועסקים כ-300 מהנדסים. בימים אלה החברה מקימה משרד פעילות חדש בתוך מתחם הטכניון בחיפה. על-פי התוכנית, בתחילת 2023 יעברו המפתחים מאזור התעשייה מת"ם לעבודה בתוך הטכניון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: CAD , PTC , תיב"ם