משרד הכלכלה יקצה 20 מיליון שקל נוספים למכון לייצור מתקדם

17 אוגוסט, 2022

המכון מסייע למפעלי תעשייה לאמץ טכנולוגיות חדשניות לצורך ייעול והגברת הפריון. התקציב יאפשר למכון לסייע לעוד כ-200 מפעלים בשנתיים הקרובות

ועדת הכספים אישרה תקציב של 20 מיליון שקלים נוספים למכון לייצור מתקדם, המסייע למפעלי תעשייה באימוץ חדשנות. התקציב ישמש להטמעת טכנולוגיות חדשניות ושיטות ייצור מתקדמות במפעלים לצורך הגדלת הפריון. בנוסף, ישמש הכסף ליצירת תעסוקה איכותית ולחיזוק יכולת התחרות של התעשייה הישראלית בעולם. סכום זה מתווסף לעשרות מיליוני שקלים שכבר הושקעו בהקמת המכון לייצור מתקדם ובהקמת מרכז ההתנסות וההדגמה של המכון, שיושק בחודשים הקרובים. מטרת המכון היא לסייע, באמצעות התקציב המוגדל, לעוד כ-200 מפעלים בשנתיים הקרובות.

המכון לייצור מתקדם, שהוקם בינואר 2020 ופועל מאזור התעשייה תפן, מספק לחברות תעשייה ברחבי הארץ שירותי איבחון, ייעוץ והטמעה מסובסדים בתחום התעשייה החכמה (industry 4.0). נכון לחודש מרץ 2022, המכון ערך כ-250 אבחונים למפעלי תעשייה מתחומי המתכת, פלסטיקה וגומי, הרכבות אלקטרוניות, ריהוט ועוד. מתוך כלל המפעלים שסיימו את תהליך האבחון והייעוץ, כ-200 נמצאים כבר בשלבי הטמעה של טכנולוגיות. על פי הנתונים שנאספו על ידי המכון עד כה בעשרות חברות הנמצאות בשלבי הטמעה, חל שיפור של 26% במדד בשלות תעשייה 4.0 ושיפור ממוצע של כ-25% בפריון.

עוז כ"ץ. צילום: אסף רונן

ראש מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, שיזם את הקמת המכון, עוז כץ: "התעשייה הישראלית מובילה את הכלכלה והצמיחה במשק, ומייצרת משרות איכותיות. על מנת להמשיך ולהוביל את המשק הישראלי, התחדשות והתייעלות הינן הכרחיות אל מול מגמות גלובליות של תחרותיות והתקדמות הטכנולוגיה. אנו מחוייבים לפיתוח התעשייה הישראלית, הטמעת חדשנות ויצירת משרות איכותית בכדי להכין את התעשייה לאתגרים הצפויים לה בשנים הקרובות".

מלי ביצור פרנס [בתמונה למעלה], יו"ר המכון ליצור מתקדם: "משבר הקורונה, שפרץ מיד לאחר תחילת הפעילות של המכון, הגביר באופן משמעותי את הביקוש לשירותי המכון בקרב התעשייה, שם חלחלה ההבנה שמפעל שלא יבצע את המעבר לייצור מתקדם לא יוכל לשרוד לאורך זמן."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: המכון לייצור מתקדם , תעשייה 4.0