פליופס גייסה 100 מיליון דולר

17 אוגוסט, 2022

גייסה עד היום כ-200 מיליון דולר. המעבד שפיתחה מאיץ פי 100 את הגישה לזיכרון וחוסך משמעותית בהספק ובשטח אחסון. החברה עדכנה כי צמצמה את כוח האדם בסניף בארצות הברית

חברת פליופס (Pliops) המפתחת מעבדי אחסון עבור מרכזי נתונים מבוססי ענן, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס רביעי בהיקף של כ-100 מיליון דולר, אשר מעלה את סך גיוסיה מאז הקמתה ב-2017 ליותר מ-200 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון Koch Disruptive Technologies (KDT), והשתתפו בו גם חברת האלקטרוניקה הקוריאנית SK Hynix, מנכ"ל חברת קיידנס ליפ-בו טאן, שהשקיע כבר במספר חברות ישראליות בתחום השבבים, וקרן State of Mind Ventures Momentum, לצד חלק גדול מהמשקיעים הקיימים. בתוך כך, פליופס עדכנה כי נקטה בצעדי התייעלות מינימליים הכוללים רה-ארגון וצמצום מצבת כח האדם של סניף החברה בסן חוזה, קליפורניה.

החברה פיתחה מעבד וכרטיסי האצה המאפשרים למרכזי הנתונים הגדולים להאיץ פי 100 את מהירות הגישה לזיכרון, בלא צורך להחליף את תשתית כונני ה-SSD הקיימת. בארכיטקטורה של מרכזי נתונים, המעבד שפיתחה פליופס יושב בין המעבדים הראשיים של מרכז הנתונים, המבצעים את משימות העיבוד, לבין כונני ה-SSD המאחסנים את המידע שעובר לעיבוד.

למעשה, למעבדי ה-GPU יש כיום עוצמות עיבוד גבוהות מאוד, אך צוואר הבקבוק נמצא בחוליה המקשרת שבין כונני האחסון לבין המעבד, כלומר בשליפת המידע והעברתו לעיבוד. המעבד של פליופס, שפותח באופן ייעודי למשימה, מבטל את הצורך בשכבות תוכנה המתווכות בין הכוננים לבין בסיס הנתונים, ומאחסן את המידע בפורמט ייחודי שהחברה פיתחה. היתרון של המעבד בכך שהוא מארגן את המידע בכונני האחסון באופן יעיל יותר ובכך מגדיל את שטח האחסון האפקטיבי של הכוננים. לדברי החברה, המעבד שלה מוביל לשיפור של פי 10 ברמת הביצועים של האפליקציות, חיסכון של 80% בהוצאות וצמצום של פי 6 בשטח האחסון.

פליופס הוקמה ב-2017 על-ידי מומחי אחסון שהגיעו מ-M-Systems ,XtremIO וסמסונג. המנכ”ל אורי בייטלר ניהל את מרכז פיתוח בקרי ה-SSD של סמסונג בישראל, הטכנולוג הראשי משה טוויטו שימש כטכנולוג הראשי במרכז הפיתוח של סמסונג והיו”ר אריה מרגי היה ממייסדי M-Systems, XtremIO ו-ActivePath. בין המשקיעים בחברה נמנים Koch Disruptive Technologies, State of Mind Ventures Momentum, Intel Capital, Viola Ventures, SoftBank, Nvidia, AMD, WD, SK Hynix  ועוד. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חברות סטראט-אפ , חדשות , ענן

פורסם בתגיות: פליופס