אקסס בוחנת הנפקה בבורסה הסינית

24 אוגוסט, 2022

היצרנית הישראלית-סינית נמצאת בתנופת צמיחה וצפויה להגיע להיקף מכירות של כ-300 מיליון דולר ב-2022. החברה מייצרת מצעי שבבים מתקדמים על-בסיס טכנולוגיה שפותחה בישראל. מקימה מפעל שלישי למצעי FCBGA

חברת אקסס (ACCESS) הישראלית-סינית בוחנת אפשרות לבצע הנפקה ציבורית בבורסה של סין בשנת 2023. בשנים האחרונות החברה נכנסה לשלב צמיחה וכיום היא מרחיבה את המפעל השני שלה, FAB-B, והחלה בעבודות ההקמה של המפעל השלישי, FAB-C. חברת אקסס נמצאת בבעלות משותפת של חברת פריורטק הישראלית (מחזיקה ב-29.6% מהמניות באמצעות החברה הבת אמיטק) ושל קבוצת קרנות השקעה מסין ומקוריאה. החברה הוקמה בשנת 2006 על-בסיס טכנולוגיית ייצור מצעי שבבים למארזים מתקדמים, אשר פותחה בישראל על-ידי חברת אמיטק.

בשנים הראשונות החברה התמודדה עם עיכובים, ניהול בעייתי ואפילו עם שריפה שפרצה בשנת 2017 באחד מאולמות הייצור. בעקבות זאת בחנה פריורטק את האפשרות לצאת מההשקעה שנחשבה בעייתית וחיפשה רוכשים, אולם לא הצליחה למצוא קונה. באותה שנה גם נחתמו ההסכמים הגדולים הראשונים עם שלוש חברות OSAT (אריזת ובדיקת שבבים) סיניות, אשר שינו את המגמה. בשנת 2019 צמחו המכירות לכ-70 מיליון דולר ומאז החברה נמצאת בצמיחה והגיעה להיקף מכירות של 224 מיליון דולר ב-2021, ותחזית מכירות של כ-300 מיליון דולר ב-2022.

חברת אמיטק מחזיקה בכ-40% ממניות אקסס. בעקבות שינוי המגמה, הגדילה השנה פריורטק את חלקה באמיטק מ-66.5% לכ-74%. להערכת פריורטק, המגמה הנוכחית תימשך והחברה צופה שהיא תגיע להיקף מכירות של כ-400 מיליון דולר בשנת 2023. ההערכה הזו נשענת על האסטרטגיה של ממשלת סין שנועדה להשיג עצמאות בייצור שבבים. מדיניות המבטיחה לחברה הסכמים עם יצרניות מקומיות. פריורטק: "הממשלה הסינית ממשיכה במאמציה לעידוד ייצור מקומי של רכיבים ומצעים מתקדמים. המדיניות הזו איפשרה לחברות כמו אקסס לצמצם את העיכובים שנוצרו בתחילת שנת 2021 בשל השיבוש בשרשרת הייצור".

תהפוכות בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים

הגידול בכושר הייצור של החברה מתמקד בעיקר בתחום המארזים לרכיבי Flip Chip BGA שיש להם ביקוש גבוה בסין. שוק גדול נוסף של החברה הוא של מארזים למחשבים חזקים מאוד (HPC), אולם זהו שוק מיוחד: "מצעים אלו מיועדים בעיקר לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים והביקוש למצעים תלוי במחירם. לכן, להערכת אקסס, כל עוד מחיר הביטקוין יהיה מעל 17,000 דולר, צפוי ביקוש יציב למוצר זה. בנוסף, ברבעון השלישי עלולה להיות האטה מסוימת בהזמנות למצעים בגלל שחברות הכרייה למטבעות הקריפטוגרפים שפעלו בסין עוברות לטריטוריות אחרות עקב התנגדות הממשל הסיני לפעילותן בסין. הנהלת אקסס מעריכה שהם יחדשו את ההזמנות ברבעון הרביעי לאחר שהתארגנו במקומות החדשים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Access , אקסס