המחסן החדש של Digi-Key החל לפעול

20 ספטמבר, 2022

מפיצת הרכיבים חנכה מחסן אוטומטי חדש בשטח של יותר מ-204,000 מ"ר. התקינה מערכת אוטומטית לאיסוף והכנת חבילות שילוח שפותחה על-ידי החברה. הנשיא דוהרטי: "תתמקדו בעיקר - ותשאירו לנו את הטיפול בלוגיסטיקה"

נשיא Digi-Key, דייב דוהרטי, בחזית המחסן החדש

מפיצת הרכיבים הגלובלית דיג'י-קי (Digi-Key Electronics) חנכה את המחסן האוטומטי החדש שעבודות הקמתו החלו בשנת 2018. המחסן מוסיף למרכז הלוגיסטי של החברה במינסוטה, ארה"ב, שטח איחסון של יותר מ-204,000 מ"ר, ומכפיל פי שלושה את קצב המשלוחים הקודם של החברה (27,000 חבילות ביום). החברה דיווחה שפתיחת מחסן המלאי החדש מגיעה בשלב של גידול מואץ: בשנת 2021 חלה צמיחה של 65% בהיקף ההזמנות, ו-2022 היא צפויה להסתכם בכ-25%. מאז החלו עבודות ההקמה של המחסן החדש, החברה הוסיפה 1,500 ספקים חדשים, וכיום היא מאחסת 9.5 מיליון סוגי רכיבים מתוצרת 2,300 יצרנים שונים.

המתקן החדש הוא אוטומטי לגמרי, וכולל מערכת כפולה של מסועים המבטיחה שהעבודה לא תיעצר במקרה של תקלה באחד מהם. המבנה כולל מסועים באורך כולל של 27 מייל, כאשר המסלול הממוצע של רכיב בתוך המבנה, מהמדפים אל חבילת השילוח, מגיע לאורך של כ-975 מטרים. נשיא דיג'י-קי, דייב דוהרטי, מסר שכיום יש לחברה כ-857,000 לקוחות.

זירת שוק המקשרת בין הלקוחות לבין עצמם

במסר שהוא שלח ל-Techtime בעקבות חנוכת המחסן החדש, הוא סיפר שהחברה פיתחה בעצמה מערכת שינוע ובקרה אוטומטית, אשר מכפילה פי עשרה את קיבולת העיבוד של ההזמנות בנקודות המשלוח: "המערכת מבצעת יותר מ-300 הזמנות בשעה, בהשוואה לכ-30 הזמנות לשעה לפני שהחלה לפעול. פיתחנו טכנולוגיה עצמית להדפסת מידע על סלילי הרכיבים, באופן המאפשר למהנדסים לארגן אותם בנוחות, ולהעניק להם גישה ישירה אל אתר Digi-Key Traceability Portal, ולקבל מידע נוסף בזמן אמת".

מחסן הרכיבים החדש של דיג'י-קי במינסוטה, ארה"ב
מחסן הרכיבים החדש של דיג'י-קי במינסוטה, ארה"ב

לדבריו, הלקוחות כיום מעוניינים בשירות עצמי מלא, כולל בדיקת זמינות מהירה ושליטה ברשימת החומרים (BoM). "אנחנו מספקים את היכולות האלה באמצעות  myLists tool ואפילו מעניקים להם גישה אל סביבת השוק שייצרנו, Digi-Key’s Marketplace, המגיעה להיקף פעילות של כ-235,000 כניסות ביום. הממשק הזה מאפשר להם למכור מוצרים ישירות ללקוחות. במקרים רבים עדיף להם לקבל הזמנות ישירות מהלקוח הסופי ולא דרכנו. כך למשל, כאשר יש ציוד גדול וכבד, כמו מכשירי צב"ד למשל, אין הגיון לשלח אותו פעמיים: בתחילה אל דיג'י-קי – ואחר כך מאיתנו – אל הלקוח הסופי".

דוהרטי: "התעשיה שלנו מתפתחת מהר מאוד. אנחנו מציעים ללקוחות שלנו לעמוד בקצב של המתחרים ולא לבזבז את זמנם בנסיון להתגבר על התהליך המורכב של הפצה ללקוחות ושל שילוח בינלאומי. אנחנו אומרים להם: אתם צריכים להתמקד במה שאתם מצטיינים בו – ולהשאיר לנו את הטיפול בכל התהליך המורכב של הפצה ואספקה ללקוחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: Digi-Key