ProteanTecs צורפה לקונסורציום UCIe היוקרתי

20 ספטמבר, 2022

הקונסורציום הוקם על-ידי ענקיות תעשיית השבבים ובהן AMD, אינטל, קואלקום ועוד. מגבש תקן אחיד בתעשייה עבור מארזים תלת-מימדיים הכוללים מספר פרוסות סיליקון

חברת ProteanTecs צורפה לקונסרוציום היוקרתי UCIe, שפועל במטרה לגבש תקן אחיד בתעשיית השבבים עבור חיבור שכבות במארזים תלת-מימדיים. הקונסורציום הוקם לפני מספר חודשים על ידי 12 מענקיות התעשייה, ובהן AMD, אנבידיה, גוגל, אינטל, סמסונג, מטא, קואלקום, Arm, עליבאבא, מיקרוסופט, TSMC ועוד. ProteanTecs הישראלית צורפה לקונסורציום במעמד "חברה תורמת", לצד עוד כ-40 חברות כדוגמת הייניקס, אנלוג, אופו, קיידנס, מייקרון, ברודקום ועוד.

מארז תלת-מימד הינו מעגל משולב שבו מוצבות מספר פיסות סיליקון זו על גבי זו ומחוברות אל המעגל המודפס באמצעות מוליכים אנכיים. המבנה התלת-מימדי הזה מאפשר לדחוס יותר טרנזיסטורים במעגל משולב אחד וכך להשיג ביצועים גבוהים יותר על פני שטח נתון. הארכיטקטורה הזו סייעה לשמר את תוקפו של "חוק מור", לפחות ברמת המעגל המשולב, וזאת למרות הקושי שבהמשך מזעור הטרנזיסטורים. שוק המארזים המתקדמים נמצא בצמיחה מתמדת, ולפי חברת המחקר Yole הוא צפוי לצמוח עד 2027 בקצב שנתי משוקלל של 19%.

המטרה של קונסורציום UCIe היא לגבש תקן אוניברסאלי, ברמה הפיזית וברמת התוכנה כאחד, עבור החיווט (interconnect) המחבר בין הפרוסות והמרכיבים השונים במארז המתקדם, וכך לאפשר אינטגרציה חלקה יותר ותאימות בין רכיבים של ספקים שונים במארז אחד, ולאפשר לתעשייה כולה גמישות גדולה יותר בפיתוח התחום.

טלמטריה ברמת השבב

חברת proteanTecs פיתחה טכנולוגיה לאיסוף מידע על תהליכים המתחוללים בתוך הרכיב. היא הגדירה את המושג טלמטריה בתוך שבב (Universal Chip Telemetry), שהוא תהליך שבו השבב מספק נתוני מצב שונים, המשמשים לצורך ניתוח שוטף של התנהגותו. בשלב התכנון משלבים בו מעגלים זעירים (UCT Agents) המשמשים כסוכנים לאיסוף מידע כמו טמפרטורה, זמני השהייה, זרמים וכדומה. בהמשך, הם מספקים את המידע לאורך כל חיי המוצר של הרכיב.

בחודש מאי 2022 החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 45 מיליון דולר בהובלת קרן ההון-סיכון האמריקאית Addition. בעקבות הגיוס מגיע היקף ההון שהחברה גייסה מאז הקמתה ב-2017 לכ-200 מיליון דולר. ההון ישמש להמשך פיתוח ופריסה גלובלית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: proteanTecs , UCIe , מארזים מתקדמים