יהוא עופר מונה למנכ"ל ScoutCam

18 אוקטובר, 2022

עופר מגיע מחברת אלביט מערכות, שבה שימש סמנכ"ל פיתוח עסקי, שיווק ומכירות של חטיבת כלי הטיס. לאחרונה חתמה החברה על הסכם לפיתוח משותף של מערכות ניטור תת-מערכות מוטסות עם יצרנית גדולה של כלי טיס צבאיים

בתמונה למעלה: מנכ"ל סקאוטקאם יהוא עופר

חברת ScoutCam מעומר (ליד באר שבע), הודיעה על מינויו של יהוא עופר לתפקיד מנכ"ל החברה (CEO) וכניסתו מיידית לתפקיד. עופר מגיע מחברת אלביט מערכות שבה מילא בתשע השנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול, בהם: מנהל שיווק ותוכניות באלאופ, מנהל יחידה עסקית ברזיל וסמנכ"ל פיתוח עסקי, שיווק ומכירות של חטיבת כלי הטיס. לפני-כן שירת 28 שנים בחיל האוויר. במקצועו הצבאי הוא טייס. במסגרת שירותו הצבאי הוא פיקד על שתי טייסות מבצעיות ועל בסיס 'כנף 15'.

בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כנספח הצבאי של ישראל באיטליה, יוון, סרביה וקרואטיה, והוביל את העסקה הגדולה ביותר אי-פעם בין ממשלת ישראל לממשלת איטליה (מכירה לאיטליה של שני מטוסי ביון ולוויין צילום, ורכישת 3 מטוסי אימון סילוניים מדגם M-346). עופר בעל תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה מאוניברסיטת בר אילן, בוגר המכללה לביטחון לאומי ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. הוא מחליף בתפקיד את יובב שמח, שהגיע מפרונטליין פי.סי.בי, ונכנס לתפקיד המנכ"ל במרץ 2021.

מצלמות זעירות בחלל – ובצוללות

חברת סקאוטקאם התפצלה ממדיגוס המחזיקה עדיין ב-27% ממניותיה, ומייצרת מצלמות וידאו זעירות שפותחו במדיגוס עבור יישומים רפואיים. היא מספקת אותן ללקוחות דוגמת רובוט בקרת הלוויינים של נאס”א, עובדת עם ווסטינגהאוס ו-Areva הצרפתית על שילובן במערכות בקרת טמפרטורה של כורים גרעיניים, ועם רולס-רויס על שילובן במערכות בדיקת מנועי סילון וצוללות גרעיניות. החברה הגדירה מחדש את תחומי העניין שלה, והוסיפה לתיאור פעילותה את ההגדרה של "התמחות בפתרונות ניטור מצב מערכות, ותחזוקה מונעת המבוססת על בינה מלאכותית".

המינוי מלמד שככל הנראה החברה החליטה להגביר את המיקוד בשוק הצבאי: בחודש יוני 2022 היא חתמה על הסכם פיתוח משותף (Joint Development Agreement) עם חברה שהיא הגדירה כ"מובילה עולמית בהתחום ההגנה והתעופה", לצורך התאמת המצלמות והתוכנות שלה לניטור המצב של תת-מערכות בתוך מטוסים, ולפתח אלטרנטיבה מבוססת מצלמות לסריקה ויזואלית של הצוות הטכני. כיום החברה נסחרת בבורסת נסד"ק "מעבר לדלפק" לפי שווי שוק של כ-37.2 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מינויים