Banias Labs מהוד השרון נמכרה ב-240 מיליון דולר

23 אוקטובר, 2022

הרוכשת היא חברת Alphawave IP הבריטית. בניאס לאבס הוקמה בתמיכת אביגדור וילנץ ופעלה תחת מעטה של חשאיות. החברה מפתחת פתרונות תקשורת אופטית מהירה ומוגנת חומרה, עבור מרכזי נתונים

בתמונה למעלה (מימין לשמאל): אביגדור וילנץ והמנכ"ל אמנון רום

חברת Alphawave IP Group הבריטית רכשה את חברת הסטארט-אפ החשאית מראש העין, Banias Labs, אשר מפתחת מעבד אותות דיגיטליים אופטי (Optical Digital Signal Processing), תמורת סכום של כ-240 מיליון דולר במזומן. במקביל לחתימה על הסכם הרכישה, נכנסה Alphawave למשא ומתן עם יצרנית שירותי מחשוב חזקים בארה"ב, לפיתוח ואספקת מעבדים אופטיים, כולל המעבד של בניאס, בהיקף כולל של כ-300 מיליון דולר.

נשיא ומנכ"ל אלפאווייב, טוני פיאליס, אמר שלעיסקת בניאס לאבס יש חשיבות אסטרטגית עבור החברה. "היא מחזקת את הפורטפוליו של פתרונות חשמליים ואופטיים ומאפשרת לנו לספק את פתרונות האופטיקה הקוהרנטיים של הדור הבא עבור מרכזי הנתונים המתקדמים ביותר". אופטיקה קוהרנטית (Coherent optics) היא השלב הבא בהתפתחות התקשורת האופטית במרכזי נתונים, וניצבת בליבת המאמץ התעשייתי להגיע למהירות תעבורת נתונים של 800Gbps ו-1600Gbps ברשתות איתרנט (Ethernet) במרכזי נתונים, תוך הורדת צריכת ההספק.

וילנץ קיבץ קבוצת מומחים

בניאס לאבס מפתחת פתרון לתקשורת אוטפטית המירה המוגנת באמצעות רכיב חומרה. חברת בניאס לאבס הוקמה בשנת 2020 על-ידי קבוצת מייסדים, בהם המנכ"ל אמנון רום, אביגדור וילנץ אשר עמד מאחורי אנפורנה לאבס שנמכרה לאמזון והבאנה לאבס שנמכרה לאינטל, פרופ' דן שדות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, אשר חוקר את נושאי התקשורת האופטית, אפנון אופטיקה ומעבדי אותות, הצפנה אופטית, איפנון אופטי ועוד. מייסדים נוספים הם הטכנולוג הראשי אור וידאל, סגן נשיא לארכיטקטורה עומרי לוי,

כיום החברה מעסיקה כ-50 עובדים, בהם ותיקים רבים מתעשיית השבבים הישראלית. חלק עובדים ביחד יותר מ-20 שנה. למעשה, בניאס לאבס הוא השם המסחרי של מוצר הדגל של החברה, כאשר החברה רשומה בישראל תחת השם Solanium Labs, כפי שמופיע ברשימת החברות שקיבלו תמיכה ב-2021 מרשות החדשנות. אלפאווייב דיווחה שהעיסקה תורגש כבר ב-2023 באמצעות שיפור בריווחיות שלה, ושהיא מתכננת להוציא לשוק מוצר חדש של בניאס לאבס במהלך 2024.

להערכת החברה, השימוש באופטיקה קוהרנטית ייהפך למרכיב במרכזי בתקשורת במרכזי נתונים, שכן במהירויות גבוהות יותר מ-200Gbps הוא זול יותר מכל הטכנולוגיות המתחרות המשמות כיום לתרשורת בתוך מרכזי הנתוןנים (עד למרחק של 2000 מטר). בעתיד הטכנולוגיה תאפשר לקשר בין מרכזי נתונים מרוחקים, עד למרחקים של כ-120 קילומטר.

אלפאווייב צומחת האמצעות רכישות

חברת אלפאווייב הוקמה באפריל 2021 במטרה לספק פתרונות קישוריות לתשתיות דיגיטליות ונסחרת בבורסת לונדון לפי שווי שוק של כ-821 מיליון ליש"ט. החברה צומחת באמצעות מיזוגים ורכישות. בדצמבר 2021 היא רכשה את חברת Precise-ITC הקנדית תמורת 25 מיליון דולר במזומן, והקימה חברת שבבים בסין בשם WiseWave בשותפות עם חברת Wise Road הסינית.

המטרה: לספק שבבי תקשורת לשוק הסיני. בחודש ספטמבר 2021 היא רכשה את חברת Openfive הקנדית תמורת 120 מיליון דולר במזומן. במקביל, היא הבטיחה לעצמה קיבולת ייצור באמצעות הסכמים ארוכי טווח עם חטיבת שירותי הייצור של אינטל, עם סמסונג ועם TSMC הטאיוואנית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אביגדור וילנץ , בניאס לאבס