טקטרוניקס הכריזה על מערכת בדיקה מיידית של ערוצי PCIe

26 אוקטובר, 2022

מכשיר הבדיקה TMT4 Margin Tester מייצג קטגוריה חדשה בתחום הצב"ד: מערכת מבוססת חומרה המבצעת בדיקה מהירה ומיידית של ערוצי י PCI Express, בלא אוסילוסקופים יקרים ומבדקי BERT

חברת טקטרוניקס (Tektronix) הכריזה על מבדק TMT4 Margin, המייצר להערכתה קטגוריה חדשה בתחום הבדיקות האלקטרוניות. המכשיר מיועד לבצע בדיקות מיידיות של תקינות מרכיבי התקשורת בערוצי PCI Express ומספק את כל דיאגרמות העין הנדרשות באמצעות התחברות אל הערוץ, בלא צורך להשתמש בציוד יקר ומורכב לשימוש, דוגמת אוסילוסקופים יקרים או מבדקי BERT. הפתרון החדש פותח בשיתוף עם חברת אינטל, אשר העניקה למפתחים תמיכה טכנית וסייעה בהגדרת הדרישות. בין השאר, ליבת המערכת מבוססת על רכיב FPGA של אינטל (לשעבר אלטרה).

מהנדס שיווק אזור EMEA בטקטרוניקס, אנדריאה וינצ'י, סיפר ל-Techtime שהמכשיר החדש מאפשר לבצע בדיקות של השכבה הפיסיקלית, המתבצעות כיום באמצעות ציוד יקר מאוד שעלותו נאמדת בכ-750,000 דולר. "פיתחנו מכשיר המבצע בדיקות מוגדרות מאוד במהלך בדיקת ערוצי ה-PCI. כיום הבדיקות האלה צריכות להתבצע בידי מהנדסים מומחים, אשר צריכים להתקין עבורן מערכות יקרות מאוד הנדרשות בפעילויות אחרות של הארגון. מערכת TMT4 Margin היא יחידת חומרה המספקת דיאגרמות עין כמו אוסילוסקופ – מבלי להיות אוסילוסקופ".

המערכת כוללת ממשק משתמש פשוט מאוד, אשר מדריכה משתמשים שאינם מומחים, כולל אפשרות לביצוע אוטומטי של כל הבדיקות הנדרשות. המכשיר מבצע סדרה של פעולות, כולל שינוי פרמטרים בתוך ערוץ ה-PCI וכאשר הוא מסיים את הבדיקה הוא מספק את התוצאות. "הצלחנו לקצר למספר דקות תהליך המתבצע כיום במשך מספר שעות או אפילו מספר ימים. המכשיר מיועד לשימוש גם במעבדות הפיתוח וגם ברצפת הייצור, מכיוון שהוא מספק איבחון מיידי. אם למשל, צריך להשתמש ברכיב אלטרנטיבי מכיוון שקשה להשיג את הרכיב המקורי המומלץ ב-BOM, המכשיר מסוגל לבדוק מיידית אם וכיצד ההחלפה משפיעה על ערוץ התקשורת, או היכן יכולה להתפתח בעיה.

"במידה ויש צורך בבדיקת עומק נוספת, ניתן לבצע אותה בשיטות הקלאסיות באמצעות אוסילוסקופ ו-BERT. המכשיר זמין בשוק החל מהשבוע. כיום הוא מכסה רק את הפרוטוקולים של PCIe 3.0 ו-PCIe 4.0,  מכיוון שהם הנפוצים ביותר בשוק. תעשיית הרכב, למשל, נמצאת בתהליך מעבר מדור 3 לדור 4, אבל אנחנו מתכננים להשאר בקשר הדוק עם התעשייה ולהוסיף יכולות ותקנים בהתאם לביקוש שיגיע מהלקוחות".

למידע נוסף על המערכת: TMT4 Margin Tester

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: טקטרוניקס