יבמ פיתחה ממשק בינה מלאכותית לאיתור קניין רוחני

3 נובמבר, 2022

משרד הפטנטים האמריקאי מאפשר גישה חופשית לממשק המחקר, עד סוף נובמבר 2022. המידע כולל גם בקשות לרישום פטנטים, ולא רק פטנטים רשומים

בתמונה למעלה: החברות המובילות ברישום פטנטים בארה"ב בתחום Radar Chip

חברת יבמ (IBM) השלימה את הפיתוח של פרוייקט הדגמה עבור משרד הפטנטים בארצות הברית (USPTO), אשר מאפשר ליזמים ולחברות טכנולוגיות למפות את סביבת הקניין הרוחני בתחום שבו הם פועלים, לזהות פטנטים רשומים או פטנטים הנמצאים בתהליכי רישום, ואת המתחרים הפעיליב תחום העניין. המערכת הנסיונית נפתחה בפני הציבור עד לסוף חודש נובמבר 2022 באמצעות האתר של משרד הפטנטים האמריקאי. ניתן להתנסות במערכת דרך הלינק הבא: USPTO Open Data Portal.

כלי המחקר החדש שקיבל את הכינוי IBM IP Advisor, ונבנה על-בסיס ממשק השפה הטבעית IBM Watson Assistant ומערכת כריית המידע IBM Watson Discovery. בנוסף לאיתור וארגון פטנטים רשומים, המערכת מאתרת עבור המשתמשים גם מידע של קניין רוחני המצוי בתהליכי רישום ובדיקה. השלבים האלה קרויים Prior Art, ובדרך-כלל קשה להגיע אליהם בלא עבודה מאומצת של מומחים. באמצעות יכולת גישה אל מידע מסוג prior art, מערכת התיחקור החדשה מאפשרת לזהות מתחרים ולמפות את מצב הפעילות התעשייתית בתחום מוגדר, גם לפני שהפעילות הזאת קיבלה אסמכתא של פטנט רשום. ראוי לציין שגם אם בקשות הרישום נדחות, עצם היכולת לקבל מידע על קיומן מסייע להבין את מצב התחרות בשוק.

מנהל תחום פעילות ציבורית וממשל ביבמ, סטיב לפלאש, אמר שהיכולת לבצע חקירה של Prior Art בכלים אינטואיטיביים, היא אחד מהיסודות להשקה מוצלחת של מוצר או שירות חדשים. "הגידול בהיקף פריטי Prior Art והידע הנדרש בהבנת הסיווגים והקטגוריות של פטנטים, מקשים מאוד על מפתחים וממציאים להגיע אל המידע הזה". בתמונה למעלה ניתן לראות בדיקה ראשונית של Techtime אשר ביקש לקבל תמונת מצב של החברות הפעילות ביותר בתחום שבבי מכ"ם. מהתשובה של המערכת ניתן לראות שיצרנית השבבים איפניאון רשמה הכי הרבה פטנטים בארה"ב בתחום הזה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , קניין רוחני

פורסם בתגיות: USPTO , יבמ , פטנטים