הרץ תבצע פיילוט עם הפיתרון של Ravin AI

13 נובמבר, 2022

Ravin פיתחה אפליקציה שמאפשרת לבצע בדיקה חזותית של מצב הרכב באופן אוטומטי ומהיר באמצעות סמרטפון או מצלמה.  "בדיקות רכב הן מרכיב קריטי במחזור החיים התפעולי של השכרת רכבים"

הרץ (Hertz), אחת מחברות השכרת הרכבים הגדולות בעולם, תחל בפיילוט בשבדיה בשיתוף חברת Ravin הישראלית, אשר פיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית המאפשרת לבצע, באופן אוטומטי וללא צורך במיומנות מיוחדת, בדיקה של מצב הרכב באמצעות הסמרטפון האישי או באמצעות מצלמות במעגל סגור. הפיתרון של Ravin ישמש כדי לבצע במהירות ובמהימנות גבוהה יותר את בדיקת מצב הרכב עם השבתו לסוכנות על ידי השוכר.

דניאל אדמן, מנהל פרויקטים בהרץ שוודיה, אמר כי החברה בדקה טכנולוגיות שונות המתמקדות באוטומציה ובדיקת רכבים ומצאה שהטכנולוגיה של רייבין היתה כמקיפה ויעילה מאוד. "אנו מקווים כי השימוש בטכנולוגיה חדשה זו יחל בקרוב וכי היא תשרת את לקוחותינו בעתיד". ניל אליסטון, סמנכ"ל מסחרי ברייבין, הוסיף כי, "בדיקות רכב הן מרכיב קריטי במחזור החיים התפעולי של השכרת רכבים, והכלים של רייבין יספקו טכנולוגיה מתקדמת התומכת במספר שלבים בתהליך".

כדי לבצע את בדיקת הרכב באמצעות האפליקציה של Ravin, המשתמש צריך פשוט לסרוק, בהנחיית האפליקציה, את הרכב מכל צדדיו באמצעות מצלמת הסמרטפון. באמצעות אלגוריתמים של ראיית-מכונה ולמידת-עומק האפליקציה יודעת להתמקד באזורים החשובים ולאתר פגמים כמו סריטות, נזקי פחחות, צמיגים שחוקים, וגם לזהות אם הרכב עבר תאונה או תיקונים משמעותיים. בסוף הסריקה האפליקציה מנפיקה דוח המפרט את סוגי הפגמים, חומרתם ואת העלות המשוערת של התיקונים הנדרשים. האפליקציה מספקת תובנות גם על פנים הרכב והמרכב התחתון. את הפיתרון ניתן ליישם גם באמצעות מצלמות במעגל סגור המותקנות בסוכנות הרכב.

מכוונים לשוק הרכבים המשומשים

חברת Ravin הוקמה ב-2018 על ידי המנכ”ל אלירון אקשטיין והטכנולוג הראשי ד”ר רומן סנדלר. הרעיון מאחורי הקמת החברה התגבש אצל אקשטיין כאשר עבד בחטיבת המוביליטי של ענקית האנרגיה של (Shell), שלימים הפכה למשקיעה אסטרטגית ב-Ravin. ד”ר סנדלר הוא בעל תואר דוקטור במדעי המחשב מהטכניון. הוא מתמחה בתחומי ראייה ממוחשבת ולמידת-מכונה ונחשב למי שפיתח עבור משטרת ישראל את מצלמות המהירות שבצידי הדרכים.

לצד עולם השכרת הרכבים, אחד משוקי היעד המרכזיים של Ravin הוא שוק המכוניות המשומשות בארצות הברית. מדובר בשוק עצום ומאוד מפותח. בדומה לעולם הקמעונאות, גם שוק המכוניות המשומשות עובר בשנים האחרונות תהליכי דיגיטליזציה, כאשר פלטפורמות אונליין כמו Shift ו-Carvana נוגסות בהדרגה בנתח השוק של סוכניות הרכב המסורתיות, וגם משנות את האופן שבו משווקים, מתמחרים ומוסרים מכוניות משומשות מיד ליד.

Ravin רוצה להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית של שלב בדקית הרכב, שהוא כאמור חלק אינטגרלי בכל מסירה של מכונית משומשת או בהחזרה של מכונית שכורה, ולהציע פיתרון שיהפוך את הבדיקה למהירה, נגישה ומהימנה יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , IOT , בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , טאבלט וסמארטפון , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: Ravin , הרץ