סמינר הכנה לקורס CPU אקדמי המבוסס על RISC-V

21 נובמבר, 2022

חברת Imagination פיתחה את הקורס האקדמי RVfpga באורך שני סמטרים, ללימוד ארכיטקטורות מחשוב באמצעות RISC-V. מציגה אותו בישראל בסדנה יומית שתתקיים באוניברסיטת תל אביב פעמיים, ב-30 בינואר וב-31 בינואר 2023

חברת אימג'יניישן הבריטית (Imagination Technologies) תקיים הדרכה לחברי אקדמיה ותעשייה בישראל, בהפעלת תוכנית RVfpga, שהיא קורס אקדמי ללימוד ארכיטקטורות CPU, המבוסס על ארכיטקטורת RISC-V. ההדרכה תתקיים פעמיים באוניברסיטת תל אביב, בימים ב' ו-ג', ה-30 בינואר וה-31 בינואר 2023, ומיועדת לאנשי אקדמיה המלמדים ארכיטקטורות המחשוב. היא מציגה בפניהם את המתודולוגיה ואת הדרכים שהם יוכלו להשתמש בקורס האקדמי ובחומרים הנלווים שהוכנו על-ידי החברה, אשר מכשירים סטודנטים בהבנת ארכיטקטורות מחשוב באמצעות ארכיטקטורת RISC-V הפתוחה.

חברת אימג'יניישן היא יצרנית קניין רוחני לתחום השבבים עם מומחיות בתחומי העיבוד הגרפי. מכירותיה השנתיות נאמדות בכ-170 מיליון דולר ולקוחותיה כוללים חברות כמו אפל, רנסאס, מדיה טק ועוד. בשנת 2012 היא רכשה את חברת MIPS כדי להיכנס לתחום המעבדים, אולם נפרדה ממנה בעקבות מכירתה ב-2017 לקרן Canyon Bridge, הנתמכת על-ידי ממשלת סין. מנהל תוכניות ההכשרה האקדמית בחברת אימג'יניישן, רוברט אוונס, סיפר ל-Techtime שלפני כשנתיים החליטה אימג'יניישן לחזור אל עולם ה-CPU, ולפתח מעבד משלה המבוסס על סט הפקודות של RISC-V.

2,000 מרצים בעולם רכשו את הקורס

החברה גייסה צוות של 100 מומחים עולמיים בתחום, ובדצמבר 2021 הכריזה על המעבד הראשון  במשפחת Catapult, שאותו היא מוכרת במתכונת של קניין רוחני (IP). אוונס: "בשלב הראשון התבססנו על מעבד H1 של ווסטרן דיג'יטל וגייסנו עובדי FPGA MIPS לשעבר לצורך פיתוח הקורס. כעת אנחנו מבצעים את המהלך פעם נוספת, ובקורס RVFPGA המעודכן אנחנו מלמדים את הבסיס של כל נושא ארכיטקטורות המחשוב.

"יום העיון מלמד כיצד להתקין את המערכת ומדגים העברת שיעורים. מדובר בחומרי לימוד וב-20 מעבדות המתאימים לקרוס אקדמי באורך של שני סמסטרים. המנחה המרכזי יהיה איתי ירום, הנחשב למומחה מוביל בתחום ארכיטקטורות מחשוב והיה אחראי על יישום MIPS בחברת מובילאיי. עד היום הרצנו את הסדנא במינכן, בוסטון ולאס וגאס, והענקנו כ-2,000 רשיונות שימוש בערכת הלימוד. כעת אנחנו מוסיפים את תל אביב, על בסיס ההכרה שלנו עם הנכונות של האקדמיה הישראלית לאמץ רעיונות חדשים. עד היום כבר נרשמו לסדנא משתתפים מהטכניון, מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת בן גוריון".

מידע נוסף ורישום ל-30 בינואר: RVfpga: Understanding Computer Architecture

מידע נוסף ורישום ל-31 בינואר: RVfpga: Understanding Computer Architecture

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות