הושלם המיזוג בין ראדא לליאונרדו

29 נובמבר, 2022

מניות החברה הממוזגת יחלו להיסחר מחר בבורסת תל אביב. רכישת ראדא תחזק את המעמד של ליאונרדו כאינטגרטורית של מערכות הגנה וספקית של מערכות נהיגה אוטונומית לשוק הצבאי. "מכ"ם הוא החיישן היחיד שחסר לנו"

[בתמונה: מערכת ההגנה MLIDS של ליאונרדו]

המיזוג בין יצרנית המכ"מים ראדא (RADA) לבין חברת Leonardo DRS אושר אתמול (ב') סופית באסיפת בעלי המניות של ראדא. בעקבות אישור המיזוג, ייגרעו היום עם תום המסחר מניותיה של ראדא מהמסחר בתל אביב – ומחר יחל בתל אביב המסחר במניות החדשות של החברה הממוזגת תחת השם "ליאונרדו די אר אס". החברה הממוזגת נסחרת במקביל גם בנסד"ק. הסכם הרכישה בין שתי החברות נחתם בחודש יוני, ובמסגרתו ליאונדרדו תעניק לבעלי המניות של ראדא נתח של כ-19.5% ממניות החברה הממוזגת.

ליאונרדו, שהופכת בעקבות המיזוג מחברה פרטית לציבורית, מפתחת מגוון רחב של מערכות הגנה, ניהול משימה, חיישנים מתקדמים ומערכות רישות לפלטפורמות ביבשה, באוויר ובים. הכנסות ליאונרדו ב-2021 הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר. רכישת ראדא היא חלק באסטרטגיה של ליאונרדו להפוך לאינטגרטורית של מערכות הגנה שלמות. ליאונרדו פעילה כיום בשלושת הוורטיקלים המרכזיים שבהם פעילה ראדא: מערכות הגנה אקטיביות, מערכות הגנה אוויריות לטווח קצר ומערכות הגנה מפני כטב"מים.

ראדא וליאונרדו משתפות פעולה בתוכנית רכש של צבא ארצות הברית, לאספקת מערכות הגנה אוויריות לטווח קצר (M-SHORAD). המערכות הללו, המיוצרות על ידי חברת General Dynamics, מותקנות על גבי נגמ"שי סטרייקר וכוללות את המכ"ם הטקטי של ראדא כאמצעי גילוי ואת החימוש של ליאונרדו. ליאונרדו גם השלימה לא מכבר פיתוח, עבור צבא ארצות הברית, של מערכת בשם MLIDS לגילוי ויירוט רחפנים קטנים מנמיכי-טוס, שגם כן מתבססת על מכ"ם. בנוסף, ליאונרדו משווקת בעולם את מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" של רפאל (תחת השם Trophy), שדווקא כוללת את המכ"ם של אלתא ולא של ראדא. המכ"ם של ראדא מצוי במערכת ההגנה האקטיבית של אלביט, "חץ דורבן".

טסלה של שדה הקרב

ליאונרנדו גם רואה בטכנולוגיה של ראדא מרכיב חשוב בפעילותה בתחום החישה. ליאונרדו מפתחת מגוון של חיישנים תרמים ואלקטרו-אופטיים מתקדמים, אך אין לה בפורטפוליו מכ"מים. ליאונרדו מזהה פוטנציאל צמיחה עתידי בתחום מערכות חישה לנהיגה אוטונומית של כלים צבאיים. המכ"ם של ראדא אמור להיות נדבך מרכזי בהיתוך החיישנים של המערכות הללו.

מנכ"ל ליאונרדו, וויליאם לין, אמר בתערוכה האווירית Farnborough שנערכה בחודש יולי בבריטניה, כי ראדא תספק לליאונרדו את החיישן היחיד שחסר לה – מכ"ם. "זה מרכיב הכרחי, מאחר ששילוב חיישנים עתיד להיות בעל חשיבות גוברת בטנקים ורק"מים. כמו שבמכונית של טסלה, המידע המשולב מהחיישנים מרכיב תמונה אחת, לשם גם הולך העולם הצבאי. שילוב חיישנים מספק תמונה מקיפה של שדה הקרב, וזה מאפשר לקחת את כל המידע שנאסף על ידי החיישנים ולהפוך אותו למידע שאפשר לבסס עליו פעולות והחלטות. אנחנו רוצים להיות חלק מזה, והמכ"ם הוא מרכיב קריטי. 

מבחינת ראדא, המיזוג לתוך ליאונרדו יקנה לחברה דריסת רגל גדולה יותר בשוק ויכולות ייצור מוגברות. חברת ראדא מפתחת מכ”מים טקטיים מבוססי-תוכנה המשמשים עבור  מערכות הגנה אוויריות לגילוי ויירוט איומים קצרי-טווח, כדוגמת רחפנים, מל”טים, פגזי מרגמה וארטילריה קצרת-טווח, וכן מערכות הגנה אקטיביות (APS) המשמשות מעטפת הגנה לרכב משוריין מפני פגזי מרגמה וטילי כתף. להערכת ראדא, השוק הפוטנציאלי עבור המכ"מים שלה נאמד ב-6 מיליארד דולר בעשור הקרוב. הצורך במערכות הללו קיבל משנה דחיפות בעקבות המלחמה באוקראינה אשר חשפה את החשיבות של מערכות נ”מ קצרות טווח להגנה בפני רחפנים, ושל מערכות הגנה אקטיבית בפני טילי נ”ט.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , מכ"ם , רחפנים , רכב אוטונומי , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Leonardo DRS , מכ"ם טקטי , ראדא