SolidRun פיתחה מחשב תעשייתי מבוסס V3000 של AMD

18 דצמבר, 2022

מחשב Bedrock Industrial PC מבוסס על מעבד 8 ליבות המיוצר בתהליך של 6 ננומטר ומופיע במארז מוקשח המאפשר להפעילו בסביבה קשה ללא שימוש באמצעי קירור מכניים

חברת SolidRun ממשמר הים (ליד עכו) פיתחה מחשב תעשייתי מוקשח המבוסס על המעבד המשובץ החדש של חברת AMD, מסדרה Ryzen Embedded. מדובר באחד מהיישומים החזקים ביותר של המעבד, אשר קיבל חשיפה גדולה מאוד באתר העולמי של AMD. המחשב החדש, בשם Bedrock Industrial PC, מבוסס על מעבד V3C48 בעל 8 ליבות המיוצר בתהליך של 6 ננומטר וכולל 20 ערוצי  PCIe Gen4 שנועדו להבטיח כי מהירות התקשורת והגישה לזכרונות תתאים לביצועי המעבד.

חברת סוליד-ראן פיתחה מארז מיוחד אשר מפזר את החום בטכניקות פאסיביות וללא שימוש במאוורר או בחלקים נעים אחרים, על-מנת שהוא יוכל לעבוד באמינות גם בסביבה קשה מאוד ובעלת נגישות מוגבלת. שבב העיבוד מצומד אל מפזר חום חיצוני באמצעות ממשק מתכת נוזלית ( Liquid Metal TIM) להפחתת ההתנגדות התרמית בתהליך פיזור החום. החברה התקינה במארז מוליכי חום המקשרים את כל נקודות החום בכרטיס אל משטחי הקירור שבמעטפת המחשב.

למעשה, כל מקורות החום במחשב, גם המשניים, מצומדים אל מפזרי החום החיצוניים, בהם זכרונות ה-NVMe, טרנזיסטורי ההספק (power FETs), כרטיסי התקשורת, מודם ה-5G ומודולי ה-Wi-Fi. החברה דיווחה שהצליחה לשפר פי שלושה את יכולת פיזור החום של Bedrock IPC בהשוואה לכל מחשב תעשייתי מקביל, הפועל ללא מאוורר (fanless). חברת AMD מסרה שהיא בדקה את ההצהרות של סוליד-ראן ואימתה אותן.

מחשב Bedrock Industrial PC. משמאל: תיאור מערכות הקירור הפאסיביות
מחשב Bedrock Industrial PC. משמאל: תיאור מערכות הקירור הפאסיביות

המחשב עובד במתח של 12V-60V, וכולל זכרון SPI Flash כפול למניעת הפרעה בפעילות עקב תקלות BIOS. הוא מופיע במארז אלומיניום מוקשח העומד באבק לפי הדרישות המחמירות של IP40. מנהל קו מוצרי המחשבים התעשייתיים בסוליד-ראן, עירד סתוי, הסביר בפוסט של AMD, שהמחשב החדש יוצר במתכונת מודולרית, "מכיוון שאין פתרון אחד כולל לכל הצרכים של מערכות ה-IoT השונות". במסגרת הזאת, המחשב בנוי מארבע יחידות בסיס שונות: כרטיס SoM הכולל את מעבד ה-CPU ואת זכרונות DDR5 ו-NVMe; כרטיס קישוריות הכולל את כל אמצעי הקלט/פלט ומודולי האצת התקשורת (NIC); מודול איחסון וכרטיסי הרחבה המספק חיבוריות 5G, Wi-Fi ואבזרי NVMe נוספים, וכן מודול ספק הכוח, הכולל גם ממיר DC/DC.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SolidRun