אייסקיור הציגה תוצאות חיוביות בטיפול בסרטן כליות

21 דצמבר, 2022

המחקר בדק את היעילות בהסרת גידולים קטנים מהכליה באמצעות מכשיר החברה, המשמיד גידולים באמצעות הקפאתם בחנקן נוזלי. החברה ניצלה את המומנטום בשוק המניות כדי לגייס 14.5 מיליון דולר

חברת המכשור הרפאוי אייסקיור (IceCure) מקיסריה הציגה תוצאות ביניים של מחקר שבדק את היעילות של שימוש מכשיר ה-ProSense שפיתחה לטיפול בחולים שנתגלה אצלם גידול סרטני קטן בכליות ושהחלופה הכירורגית היחידה עבורם היא הסרת כליה בניתוח. מכשיר ה-ProSense הוא מכשיר זעיר-פולשני שמזרים, דרך צינוריות דקיקות, חנקן נוזלי, אשר יוצר כדור קרח באופן ממוקד בלב הגידול ומשמיד אותו.

לפי תוצאות המחקר, שהוצג בכנס איגוד האורולוגים באילת בשבוע שעבר על ידי ד"ר נזיר זאיד מהמרכז הרפואי בית ציון, 89.5% מקבוצת החולים שהתפתח על גבי כלייתם גידול בגודל של 3 ס"מ ומטה – ואשר הוסר באמצעות ה-ProSense) – לא חוו הישנות של הגידול בביקורת שנערכה לאחר 22.2 חודשים לאחר ההסרה. הטיפול הממוצע בחולים ארך כ-25 דקות, בהרדמה חלקית, ומשך ההאשפוז כיומיים בלבד. לפי האגודה למלמחמה בסרטן בארצות הברית, חל גידול בעשור האחרון במספר המאובחנים בסרטן כליות. ב-2022 אובחנו כ-79 אלף חולים, ולפי הסטטיסטיקה כ-14 אלף מהם ימותו. הממצאים שהציגה אייסקיור במחקר טובים יותר משיעור ההצלחה של ניתוח כירורגי, מה גם שהליך בלתי פולשני, זול יותר ואינו כרוך בכריתה.

אייסקיור מתמקדת בשנים האחרונות, ברמה העסקית והקלינית, בייעוד המכשיר לטיפול בסרטן השד בשלבים מוקדמים, שמאחר שלהערכתה למכשיר שלה יש את היתרונות היחסיים הגדולים ביותר בסוג זה של סרטן. ואולם למעשה ה-ProSense משמש לטיפול בסוגים נוספים של סרטן, לרבות עצמות, כבד וכליות. ה-ProSense מאושר על ידי ה-FDA לשימוש בסרטן כליות, ולפי ההערכה בקרוב תורחב ההתווייה גם לסרטן השד בקריטריונים מסוימים, וזאת לאחר שהחברה הציגה לאחרונה ממצאי ביניים ממחקר מקיף שערכה בארצות הברית. בתחום סרטן הכליות, ישנן טיפולים זעיר פולשניים חלופיים, בין אם על ידי השמדת הגידול באמצעות אנרגיית חום או הקפאה באמצעות גז ארגון, אך הדאטה הקליני עליהם מועט. בעקבות הפרסום זינקה אתמול מניית החברה במאות חוזים. החברה ניצלה זאת ובמהלך בזק, גייסה היום (ד') כ-14.5 מיליון דולר באמצעות הקצאת מניות במחיר של 1.65 דולר למניה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אייסקיור , סרטן כליות