מנכ"ל אינטל ישראל פורש. מונו שני מנכ"לים משותפים

9 ינואר, 2023

במקומו של יניב גרטי שניהל את החברה במשך 6 שנים, ימונו במשותף קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל ומנהלת ארגון הוולידציה, ודניאל בן עטר, מנכ"ל משותף של מפעלי הייצור בעולם

בתמונה למעלה: קרין אייבשיץ סגל ודניאל בן עטר

מנכ"ל אינטל ישראל וסגן נשיא באינטל העולמית, יניב גרטי, הודיע היום (ב') כי החליט לסיים את תפקידו לאחר שש שנים בתפקיד. במקומו ימונו שני מנכ"לים משותפים: קרין אייבשיץ סגל המשמשת כמנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל ומנהלת ארגון הוולידציה בקבוצת פיתוח ותכנון השבבים העולמית, ודניאל בן עטר המשמש כמנכ"ל משותף של מפעלי הייצור של אינטל בעולם.

אינטל מסרה שמטרת המינוי הכפול היא להגביר את התאום בין הפיתוח ובין הייצור, בהתאם לאסטרטגיית IDM 2.0 של החברה העולמית. קרין ודניאל ייכנסו רשמית לתפקידם כמנכ"לים משותפים של אינטל ישראל ב-31 לינואר 2023. יניב גרטי ילווה אותם בחודשים הקרובים כדי לוודא מעבר חלק של התפקיד. יניב גרטי אמר שבתקופתו כמנכ"ל אינטל ישראל, החברה הרחיבה את פעילותה בארץ, "ועמדה בחזית העשייה האסטרטגית של אינטל העולמית". 

קרין ודניאל הודו לגרטי על תרומתו. קרין אמרה שהיא שמחה ונרגשת להוביל את אינטל ישראל יחד עם דניאל, "שתחת ניהולו הגיעו מפעלי הייצור לחזית הטכנולוגיה העולמית. ביחד נמשיך לתרום למימוש החזון של אינטל העולמית, לפיתוח וייצור מוצרי מחשוב, תקשורת, בינה מלאכותית וסייבר, ולחיזוק התרומה של אינטל לחברה בישראל". דניאל בן עטר אמר שקרין חתומה על מגוון של הצלחות ופעילות טכנולוגית חדשנית. "אינטל ישראל מהווה מקום חם לכל גווני האוכלוסיה במדינת ישראל. קרין ואני נמשיך להוביל את המצויינות של אינטל בישראל ואת הגיוון התעסוקתי של עובדינו, למען הצלחת החברה בישראל בשנים הבאות".

דרכם של המנכ"לים החדשים

קרין אייבשיץ הצטרפה לאינטל סגל לפני 21 שנים כסטודנטית למדעי המחשב בטכניון, והתמקדה בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות לבדיקת איכות וביצועים. כיום קרין מובילה את ארגון הוולידציה הגלובלי של אינטלף אשר אחראי על בדיקות כל מוצרי המחשוב האישי והשרתים. במקביל היא משמשת כמנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל בשלושה קמפוסים המעסיקים אלפי עובדים. היא פעילה בקידום שיתופי פעולה בין האקדמיה והתעשייה וחברה בוועדה הלאומית להגדלת ההון האנושי בהייטק. במסגרת זו הובילה את הצוות להגדלת שיעור הנשים במקצועות הטכנולוגיים.

דניאל בן עטר הצטרף לאינטל לפני כ-30 שנה כסטודנט ולאחר מכן כמהנדס במפעל הראשון של אינל בישראל, שהוקם בירושלים. הוא בעל תואר מוסמך בפיסיקה ותואר ראשון במתמטיקה ופיסיקה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. הוא מילא תפקידים מרכזיים בפיתוח טכנולוגיות תהליך מתקדמות, הקמת ושדרוג מפעלי ייצור גדולים ופרויקטים פורצי דרך גדולים. דניאל כיהן כמנכ"ל מפעלי הייצור בישראל ולפני שנתיים קודם לתפקיד מנכ"ל משותף של כל מפעלי הייצור של אינטל בעולם, בהם המפעלים בישראל, אירלנד, גרמניה, אריזונה, אורגון ואוהיו (ארה"ב).

חברת אינטל ישראל מעסיקה כ-12 אלף עובדים, מהם כ-7,000 עובדים במרכזי פיתוח, ועוד כ-5,000 עובדי ייצור. בשנת 2021 הסתכם הייצוא שלה בכ-8.1 מיליארד דולר, המהווים כ-11% מכלל ייצוא ההייטק הישראלי. בחלוקה למגזרים: 70% ייצוא שבבים ממפעל הייצור של החברה בקרית גת וכ-30% ממרכזי הפיתוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מינויים

פורסם בתגיות: אינטל ישראל , בן עטר , קרין אייבשיץ סגל