צבא בריטניה מצטייד ברחפני Magni-X של אלביט

15 ינואר, 2023

יימסרו ליחידות המיוחדות עד מחצית 2023. מספקים מידע לכוחות הלוחמים בשטח, ויכולים לעבוד במתכונת של נחיל רובוטים. כוללים מטעד צילום יום ולילה מתוצרת חברת נקסט ויז'ן מרעננה

בתמונה למעלה: רחפן Magni-X שיסופק לצבא בריטניה עם מטעד צילום של נקסט ויז'ן. מקור: Flying Production

חברת אלביט מערכות (Elbit) תספק לצבא הבריטי את רחפני Magni-X, המיוצרים על-ידי החברה הבת של אלביט, Flying Production. החברה לא מסרה מהו היקף החוזה, אולם הרחפנים יסופקו ליחידות המיוחדות של הצבא הבריטי כבר באמצע 2023. רחפן Magni-X מוגדר כמיקרו-רחפן מרובע להבים (Quadcopter) במשקל של 2 ק"ג בלבד, המיועד למשימות סיור ואיסוף מידע ותמיכה בלוחמים בשדה. זמן השהות שלו באוויר מגיעה עד ל-60 דקות בכל משימה. הוא מסוגל לבצע משימות גם באופן אוטונומי ולהשתלב בפלטפורמת Legion-X של אלביט, המאפשרת הפעלת נחילי רחפנים וכלים רובוטיים שונים.

המטעד שלו כולל מערכות שונות, בהן מצלמת יום ומצלמת אינפרא אדום המותקנות על-גבי גימבל. המצלמות הן מתוצרת חברת נקסט ויז’ן (Next Vision) מרעננה, אשר מפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים וכטב”מים ומהווה שותף אסטרטגי של אלביט בתחום הזה. במהלך שנת 2022 היא השלימה אספקת 1,200 מצלמות מיוצבות בהיקף כולל של 8.5 מיליון דולר, עבור פרוייקט הרחפנים הגדול ביותר של אלביט. חברת Flying Production דיווחה שצה"ל הוא לקוח מרכזי שלה, ושעד היום היא סיפקה 1,500 רחפנים.

חברת נקסט ויז’ן הוקמה בשנת 2009 על-ידי חן גולן, בוריס קיפניס והמנכ”ל מיכאל גרוסמן, ועוסקת בפיתוח וייצור מצלמות יום ולילה (אור נראה וצילום תרמי) מיוצבות באמצעות גימבל. המצלמות מורכבות במפעל של החברה. הן מיועדות לשימוש בכלי רכב קרקעיים ואוויריים, דוגמת מל”טים קטנים וזעירים, רחפנים וכדומה.

חסימת הספקים הסיניים מעניקה הזדמנות נדירה לנקסט ויז'ן

לפני כשבועיים היא דיווחה על הזמנה לאספקת מצלמות בהיקף של כ-1.1 מיליון דולר שיסופקו עד סוף הרבעון השני 2023. מכיוון שהחברה לא מוסרת מידע על לקוחות הקצה, לא בטוח שמדובר בהזמנה הבריטית. נקסט ויז'ן נסחרת בבורסה בתל אביב. בעקבות הודעתה על העיסקה הבריטית, עלתה מניית החברה בכ-6.5% וכעת היא נסחרת בשווי שוק של כ-677 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2022 צמחו מכירות החברה בכ-67% בהשוואה לתקופה המקבילה 2021, והסתכמו בכ-18 מיליון דולר.

במצגת למשקיעים ואנליסטים שהיא פירסמה בנובמבר 2022, החברה העריכה שתצמח בשיעור דו-ספרתי בשנים הקרובות, בעקבות מגמות פוליטיות וטכנולוגיות: גידול ברכש הביטחוני באירופה הנובע מהמלחמה באוקראינה, המתיחות הגוברת באסיה, צמצום התחרות עקב החסימה של ספקים סיניים בתחום הביטחוני, שימוש נרחב בתוכנות בינה מלאכותית, המעבר של צבאות לשימוש בכלים קטנים והתפתחותו של שוק אזרחי ליישומי צילום באמצעות רחפנים.

עד היום החברה פיתחה 10 דגמים של מצלמות מיוצבות זעירות. בימים אלה היא מפתחת מצלמה מקוררת זעירה. מצלמות מקוררות משיגות ביצועים טובים יותר ממצלמות לא מקוררות, במיוחד בתחום האינפרה אדום, אולם קשה מאוד למזער אותן. החברה דיווחה שהמצלמה המקוררת שלה תהיה במשקל של פחות מ-2 ק"ג, ושהיא מיועדת להתקנה ברחפנים ובכלי-רכב קטנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , נקסט ויז'ן , רחפנים